رسمی؛ کسر 10 امتیاز از یوونتوس و از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان

رسمی؛ کسر 10 امتیاز از یوونتوس و از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان

پایگاه خبری فوتبالی - با تایید اتهامی که به بیانکونری ها وارد بود، 10 امتیاز از تیم یوونتوس کم شد و آن ها در آستانه از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده قرار گرفتند. 

به گزارش فوتبالی، قبل لز این حکم یوونتوس با 69 امتیاز پس از ناپولی در رده دوم سری آ قرار داشت اما حالا دو بازی باقی مانده، به رده هفتم جدول لیگ ایتالیا سقوط کرد.

طی حکم جدید دادگاه ایتالیایی که مسئول تحقیقات بر روی  نقل و انتقالات باشگاه یوونتوس بوده، بانوی پیر با جریمه کسر 10 امتیازی روبرو شده است و حالا با 59 امتیاز و تنها سه بازی باقی مانده به رده هفتم جدول سقوط کرده و 5 امتیاز با کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد. پیروزی در بازی برابر امپولی می‌توانست آن ها را به دو امتیازی تیم چهارم جدول برساند اما با توجه به این‌که تا به اینجای کار 3-0 از حریف خود عقب هستند به نظر سهمیه لیگ قهرمانان از آن ها خیلی دور شده است.

جوزپه چاین دادستان فدراسیون فوتبال ایتالیا درخواست کسر 11 امتیاز از تیم یوونتوس را داشت در حالی که در ژانویه خواستار کسر 9 امتیاز شده بود. او هم‌چنین 8 ماه محرومیت برای مدیران سابق یوونتوس شامل پاول ندود درخواست کرده بود اما همه آن ها توسط دادگاه استیناف فدرال تبرئه شدند. وینگر سابق یوونتوس به همراه باقی اعضای هیئت مدیره بعد از این اتهامات استعفا دادند.

فابیو پاراتیچی که پس از محرومیت های فوتبالی اش به دلیل رسوایی بزرگی که برایش اتفاق افتاد از سمت خود به عنوان مدیر فوتبالی تاتنهام در اوایل امسال استعفا داده بود، هنوز تبرئه نشده است. آنیلی رئیس باشگاه و دو نفر دیگر هم ماه گذشته درخواست تجدید نظری را ارائه دادند که توسط دادگاه رد شد.

بیانیه رسمی دادگاه درباره این موضوع این‌گونه بود :" دادگاه استیناف فدرال بدین وسیله پاول ندود و (تعدادی از مسئولین سابق تیم یوونتوس) را از اتهامات ارائه شده تبرئه می‌کند و باشگاه یوونتوس را به کسر 10 امتیاز در جدول محکوم می‌کند، این حکم در فصل جاری اجرا خواهد شد."

2102