بلاتکلیفی ادامه‌دار هواداران سرخابی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای/ کمیته بدوی دیگر جای اشتباه ندارد!

بلاتکلیفی ادامه‌دار هواداران سرخابی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای/ کمیته بدوی دیگر جای اشتباه ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- علیرغم آنکه امروز از حکم کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای پرده‌برداری شد اما هنوز تکلیف باشگاه‌ها برای حضور در آسیا مشخص نیست.

به گزارش فوتبالی، پس گمانه‌زنی‌ها و شایعات مختلف درباره روند صدور مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها، صبح امروز خبر رسید که کمیته بدوی مدارک پرسپولیس را تایید کرده اما استقلال در دریافت مجوز ناکام مانده است. باشگاه‌ها تا پنج روز آینده فرصت خواهند داشت تا از این آراء به استیناف شکایت کنند و آبی‌ها همچنان به حضور در آسیا امیدوارند.

البته احکامی که تا این لحظه صادر شده، نظر کمیته بدوی است و رای نهایی را کنفدراسیون فوتبال آسیا تا دهم خرداد ماه صادر خواهد کرد. فراموش نکنیم که سال گذشته هم کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال مدارک سرخابی‌ها را تایید کرده بود و در نهایت AFC، خط بطلان روی آن کشید.

اگر چه استقلال به‌دلیل پرونده استراماچونی و تسویه نکردن بدهی در موعد مقرر پیش‌بینی می‌شد برای دریافت مجوز حرفه‌ای با مشکل روبرو شود اما پرسپولیس هم چندان شرایط بهتری ندارد. قرمزها طلبکارانشان را راضی کردند و در زمان مشخص، مدارک مالی را روی سامانه ای‌اف‌سی بارگذاری کردند. با این حال بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس همچنان پابرجا است و بعید است خبر تقسیم یک ماه قبل دو باشگاه میان دو وزارت‌خانه، کنفدراسیون فوتبال آسیا را راضی کند.

در چنین شرایطی همچنان مشخص نیست که در نهایت کدام تیم‌ها نماینده ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان هستند که از شهریور ماه، استارت می‌خورد. اگر خوشبینانه به ماجرا نگاه کنیم، رای کمیته بدوی درباره استقلال در استیناف شکسته خواهد شد و پرسپولیس هم بدون مشکل، مجوز حرفه‌ای را از ای‌اف‌سی دریافت می‌کند.

بدبینانه اما تکرار اتفاقات سال گذشته است. فصل پیش AFC نه تنها سرخابی‌ها را از آسیا کنار گذاشت که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون را به علت تخلف 120 هزار دلار جریمه کرد! اگر باز هم کمیته بدوی در تایید مدارک اشتباه کرده باشد، اصلا بعید نیست که مجازات سنگین‌تری انتظار این کمیته و فدراسیون فوتبال ایران را بکشد. حتی ممکن است احکام جدید کنفدراسیون آسیا یقه دیگر باشگاه‌ها را هم بگیرد و علیرغم دریافت مجوز حرفه‌ای، آن‌ها را هم از حضور در لیگ قهرمانان محرم کند.

2509