قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا از شمال قاره معرفی می شود

قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا از شمال قاره معرفی می شود

پایگاه خبری فوتبالی- تیم های الاهلی مصر و الوداد مراکش دیدار پایانی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاههای آفریقا را برگزار خواهند کرد تا تیم قهرمان از یکی از کشورهای شمال آفریقا معرفی شود. 

به گزارش فوتبالی، در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آفریقا، الاهلی مصر در مجموع دو بازی با نتیجه ۴ بر صفر الترجی تونس را شکست داد و الوداد مراکش بعد ازتساوی صفر- صفر در بازی رفت، با تساوی ۲-۲ در بازی برگشت مقابل ماملودی سان داونز آفریقای جنوبی به بازی نهایی راه یافت.

مسابقه الاهلی و الوداد سومین رویارویی این دو باشگاه در بازی نهایی لیگ قهرمانان باشگاههای آفریقا خواهد بود. این دو تیم در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ هم در مسابقه پایانی رودرروی هم قرارگرفتند که هر دو بار الوداد برابر رقیب قدرتمند مصری خود به پیروزی رسید.

بازی رفت این دو تیم در مرحله پایاتی فصل جاری روز ۱۴ خرداد به میزبانی الاهلی در شهر قاهره و بازی برگشت روز ۲۱ خرداد به میزبانی الوداد در شهر دارالبیضا برگزار خواهد شد. 

در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان آفریقا تیم الاهلی مصر با ۱۰ قهرمانی و ۵ مقام دوم پرافتخارترین تیم است و الوداد هم ۳ قهرمانی و ۲ مقام دوم را کسب کرده است. 

۱۹۷۹