سوال روز/ کدام ورزشگاه میزبان مسابقه هوادار و پرسپولیس است؟

سوال روز/ کدام ورزشگاه میزبان مسابقه هوادار و پرسپولیس است؟

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقه تیم‌های هوادار- پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی در کدام ورزشگاه برگزار خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، هوادار و پرسپولیس در حالی قرار است پنجشنبه این هفته به میدان بروند که پیش از این سازمان لیگ اعلام کرده بود ورزشگاه دستگردی میزبان این مسابقه خواهد بود منتهی بعد از اتفاقاتی که برای بازی پیکان و پرسپولیس رخ داد و تغییر دوباره محل برگزاری این مسابقه، کسی نمی‌تواند با اطمینان از برگزاری مسابقه هوادار و پرسپولیس در اکباتان صحبت کند.

شنیده‌های فوتبالی حاکی از آن است که پنجشنبه هفته گذشته، جلسه‌ای درباره این موضوع برگزار شده که خروجی آن تا این لحظه برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی بدون حضور تماشاگر بوده و قرار است تصمیم نهایی درباره برگزاری این بازی روز دوشنبه و در جلسه شورای تامین استان تهران گرفته شود. هواداری ها به هیچ وجه نمی خواهند در ورزشگاه آزادی بازی انجام شود اما در نهایت نهادهای دیگری هستند که باید در این باره تصمیم گیری کنند. پس از مدتها که تیمهای تهرانی در ورزشگاههای شهرقدس، انقلاب کرج و حتی دستگردی میزبان تیمهای بزرگ بودند، از فصل گذشته لیگ برتر، بحث میزبانی آنها دوباره زیر سوال رفته و این احتمال وجود دارد که در فصل آینده هم استقلال و پرسپولیس رفت و برگشت در ورزشگاه آزادی میزبان تیمهای تهرانی پیکان و هوادار باشند. این ماجرا مطمئنا باعث اعتراض تیمهای مدعی دیگر مثل سپاهان و تراکتور خواهد شد و به نوعی عدالت در فوتبال ایران زیرسوال خواهد رفت.

خبرنگار فوتبالی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع سراغ یک مقام مسئول در باشگاه هوادار رفت که او درباره محل برگزاری مسابقه تیمش با پرسپولیس، چنین توضیحی داد:" ما درخواست دادیم تا طبق روال دیدارهای گذشته این بازی در ورزشگاه دستگردی برگزار شود اما این موضوع بستگی به تصمیم شورای تامین استان تهران دارد. اگر شورای تامین مخالف برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی باشد، باید به ما اعلام کند تا ما ورزشگاه جدیدمان را معرفی کنیم."

البته یک نکته مهم نباید فراموش شود. اینکه نه تنها استقلال و پرسپولیس، ورزشگاه اختصاصی ندارند، بلکه حتی دیگر تیمهای تهرانی یعنی پیکان و هوادار هم ورزشگاه ندارند تا در آن میزبانی کنند. استقلال و پرسپولیس هزینه های سنگینی بابت حق میزبانی به شرکت توسعه و تجهیز می پردازند که اگر در تمام این سالها، این پول را ذخیره می کردند، شاید می توانستند ساخت یک ورزشگاه خانگی را در آن استارت بزنند. 

البته در فوتبال دولتی ایران، توجه به زیرساختها، مثل یک جوک است. همین پیکان و سایپا که تیمهای صنعتی هستند هم درتمام این سالها، نتوانسته اند برای خودشان یک ورزشگاه بسازند! 

این چرخه معیوب همچنان ادامه دارد و به نظر هم نمی رسد که این چرخه اصلاح شود.

7655