مالک احتمالی منچستریونایتد در رده دوم ثروتمند ترین افراد بریتانیا

مالک احتمالی منچستریونایتد در رده دوم ثروتمند ترین افراد بریتانیا

پایگاه خبری فوتبالی – سر جیم راتکلیف یکی از محتمل ترین کاندیدا های خرید باشگاه منچستر یونایتد به عنوان دومین فرد ثروتمند بریتانیا شناخته شد.

به گزارش فوتبالی، رئیس شرکت چند ملیتی INEOS که برای خرید سهام عمده تیم منچستر یونایتد پیش قدم شده است، طبق گزارش Sun Sport  گزینه ای است که گلیزر ها ترجیح می‌دهند. راتکلیف 70 ساله در صدد شکست دادن شیخ جاسم قطری در راه خرید باشگاه منچستر یونایتد است. شیخ جاسم با افزایش آخرین پیشنهاد خود در تلاش است تا راتکلیف را از میدان به در کند هرچند گفته شده پیشنهاد سرمایه دار بریتانیایی برای فروشندگان یونایتد ارزش بیشتری دارد. 

با توجه به آمار ارائه شده در مجله Sunday Times 2023  ثروت سر جیم راتکلیف طی ۱۲ ماه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. او در لیست منتشر شده این مجله در سال ۲۰۲۲ جایگاه ۲۷ ام را مال خود کرده بود اما در لیست امسال با افزایش 23.613 میلیارد پوندی سرمایه اش به رتبه دوم این لیست در سال 2023 رسیده است. سرمایه راتکلیف در حال حاضر به 29.688 میلیارد پوند رسیده و تنها خانواده هندوجا را بالاتر از خود می‌بینند.

پیشنهاد طرف قطری پس از این‌که یکی از اعضای خانواده گلیزر ها در حال خروج از هتل پدر شیخ جاسم قطری دیده شد ارائه شد. فرایند طولانی فروش منچستر یونایتد تا به حال 5 ماه به طول انجامیده و تا به حال سه دور مزایده انجام شده است در حالی که جوئل و آورام گلیزر از مالکان منچستر یونایتد خوهان نگه داشتن سهام حداقلی در باشگاه منچستری می‌باشند. پیشنهاد راتکلیف به آن ها اجازه می‌دهد که به این خواسته خود برسند و این باعث شده تا پیشنهاد او برای گلیزر ها جذاب تر باشد.

2102