۱۰ نکته از نساجی – پرسپولیس در قائمشهر/ روبان سرخ دور جام

۱۰ نکته از نساجی – پرسپولیس در قائمشهر/ روبان سرخ دور جام

پایگاه خبری فوتبالی- یک: برای گرفتن جام پانزدهم تکلیف پرسپولیس مشخص بود: بردن تیمی که یک نیم فصل رنگ برد به خود ندیده است. یحیی تیمش را با همان ترکیب همیشگی به زمین فرستاد و خیلی زود هم استرس هفته آخر را به شادی تبدیل کرد.

دو: هشتمین برد پیاپی پرسپولیس در لیگ و جام حذفی به اولین جام فصل منجر شد. بردن اعتماد به نفس می آورد و انگیزه. بعد از سیاهی زمستان که با سه باخت مقابل فولاد و هوادار و سپاهان همراه بود بهار پرسپولیس با تحول فنی و تاکتیکی همراه شد. 

سه: هر چه جلوتر رفتیم پرسپولیس پخته تر و بهتر شد که حاصلش جامی بود که در یک رقابت نفس گیر نصیب این تیم شد. در این رقابت شانه به شانه جام به تیمی رسید که باتجربه تر و هوشیارتر و موذی تر بود.

چهار:راجع به نمایش ضعیف نساجی چیزی نمی توان گفت جز اینکه آنها یک نیم فصل است همین هستند. سیر قهقرایی نساجی از بازی رفت مقابل پرسپولیس آغاز شد و در بازی برگشت مقابل همین تیم به پایان رسید. خوردن نه گل در دوبازی رفت و برگشت تفاوت سطح دو تیم را نشان می دهد. نساجی تیمی است که باید در صورت گرفتن مجوز حرفه ای در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و با این وضعیت، خطر زنگ تفریح شدنش هم وجود دارد.

پنج: اخراج  عبدی در حالیکه نساجی یک گل عقب بود تیر خلاصی بود بر پیکر نیمه جان این تیم و فقط بخت با آنها یار بود که بلایی که در تهران استقلال بر سر تراکتور آورد بر سر نساجی نیامد و پرسپولیس به چهار گل قانع بود. 

شش: از جمله تا زمانی که من هستم پرسپولیس قید جام را بزند تا لحظه بالابردن جام توسط یحیی فقط ۱۰۸ روز زمان کافی بود تا یک بار برای همیشه امیدوار باشیم بساط این صحبتها از فوتبال ما جمع شود .

هفت: نکته شماره هفت این ده نکته متعلق به سروش است که انگار همه چیزش با بقیه متفاوت است. از ادب و شخصیت گرفته تا سبک فوتبالش که باعث تحول پرسپولیس در بهار شد. فقط کافی است به مصاحبه های سروش دقت کنید تا تفاوت رفتاری این بازیکن را ببینید.

هشت: سرمربی اسپانیایی نساجی تاکنون نتوانسته تغییر تاکتیکی خاصی در این تیم به وجود بیاورد، در همچنان بر همان پاشنه معیوب مطهری می چرخد. البته برای نساجی که تمرکزش را برای جام حذفی گذاشته ادامه دادن در لیگ با این سطح پایین انگیزه مثل خوردن شربت تلخ بود. آنها شاکر باشند که لیگ تمام شد.

نه: در پانزدهمین قهرمانی سراسری پرسپولیس یک بار دیگر ثابت شد که این ساختار دفاعی محکم است که فرمول قهرمانی در لیگ ماست. حضور یک دروازه بان شش دانگ و خط دفاعی رسوخ ناپذیر شرط لازم و کافی برای گرفتن جام است. پرسپولیس جام را در نقل و انتقالات پیش فصل برد.

ده: این قهرمانی شاید سخت ترین جامی بود که پرسپولیس در این سالها گرفته ، جامی که با کوچکترین اشتباه صاحبش ممکن بود عوض شود. قهرمانی لیگ بیست و دوم گوارای وجود تیمی که در زمین کمتر اشتباه کرد، حرفه ای تر بود، عطش بیشتری داشت و البته بازیهای روانی را هم بهتر بلد بود.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

6442