ملودرام برزیلی‌ها در سیرجان/ ویسی خندید و اشک ریخت

ملودرام برزیلی‌ها در سیرجان/ ویسی خندید و اشک ریخت

پایگاه خبری فوتبالی- جشن نفتی‌ها پس از بقا در لیگ برتر، از قاب‌های به‌یادماندنی لیگ بیست‌وسوم بود که در سیرجان به ثبت رسید.

به گزارش فوتبالی، هر چند همه نگاه‌ها در ایستگاه پایانی لیگ بیست‌ودوم به بالای جدول و جدال قهرمانی پرسپولیس و سپاهان بود، جذاب‌ترین اتفاق هفته سی‌ام در سیرجان اتفاق افتاد. هر اندازه که کورس بالانشینان منطقی و مطابق پیش‌‎بینی‌ها پیش‌ رفت، جنگ بقا پرنوسان دنبال شد.

تا پایان نیمه نخست، مس در لیگ برتر ماندنی بود و صنعت نفت باید راهی لیگ یک می‌شد. گل زکی‌پور در دقیقه 50 اگر چه برای خودش و تیمش فایده نداشت اما قصه بقا را عوض کرد. در ادامه فشار مس برای جبران گل خورده هم ناکام ماند و ممی‌زاده با گلزنی در وقت‌های اضافی، تیر خلاص را از سیرجان به مس شلیک کرد.

نفت با پیروزی ارزشمندی که به دست آورد، در لیگ ماند؛ اتفاقی که تا چند هفته پیش غیرممکن به نظر می‌رسید. آن‌ها فاصله‌ای 7 امتیازی از مس داشتند اما حضور ویسی روی نیمکت، ورق را برای برزیلی‌ها برگرداند. 

پس از پایان بازی، نفتی‌ها که حضورشان در لیگ برتر را برای یک سال دیگر تمدید کردند، در سیرجان جشن و پایکوبی به راه انداختند. ویسی که پس از چند فصل دوری از مربیگری در لیگ برتر بازگشتی شکوهمندانه با نفت داشت، سوژه نخست این جشن بود.

او در ابتدای فصل به هواداران نفت قول داد که در لیگ بمانند و در سیرجان، جشن بقا بگیرند. رویایی دور از دسترس که ویسی به آن رسید و از شوقش، اشک ریخت. ویسی که اصالتی خوزستانی دارد و بارها نشان داده مربیگری در این استان را بلد است، نه تنها با خروج نفت از بحران توانمندی‌هایش را دوباره ثابت کرد بلکه اسطوره آبادانی‌ها شد.

حالا نقشه لیگ بیست‌وسوم آبادان دارد و صنعت نفتی ماند که فارغ از جایگاهش در جدول، بودنش برای لیگ همیشه جذاب است. برزیلی‌های ایران که به قول ویسی بقا برایشان حکم قهرمانی داشت، در سیرجان نمایشی ملودرام را به جا گذاشتند که نقش اولش خود ویسی بود. او در حالی که اشک شوق در چشمانش حلقه زده بود، از ته دل می‌خندید و راوی احساسی بود که احتمالا مردم آبادان امشب را با آن سحر خواهند کرد.

2509