بررسی ماجراجویی فرهاد مجیدی در امارات/ متوسط، نه رو به بالا و نه رو به پایین!

بررسی ماجراجویی فرهاد مجیدی در امارات/ متوسط، نه رو به بالا و نه رو به پایین!

پایگاه خبری فوتبالی- اولین فصل حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی در لیگ امارات چه رزومه‌ای برای او به همراه داشت؟

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر امارات در حالی به نقطه پایانی خود رسید که شباب الاهلی با هدایت سرمربی نام‌آشنای خود یعنی لئوناردو ژاردیم توانست با حضور بازیکن ایرانی خود، احمد نوراللهی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند اما حضور نوراللهی در ترکیب تیم قهرمان امارات تنها دلیل اهمیت این لیگ برای فوتبالدوستان ایرانی نبود و عملکرد فرهاد مجیدی در قامت سرمربی الاتحاد کلبا هم موضوعی بود که هر هفته سوژه رسانه‌ها می‌شد.

 فرهاد مجیدی عملکرد متوسطی درامارات داشت و البته می توان با اغماض این عملکرد را کمی و فقط کمی، متوسط به بالا دانست. زردپوشان آخرین بازی فصل خود را با نتیجه ۲ بر صفر به الجزیره امارات واگذار کردند تا در ۲۶ بازی خود در لیگ به آمار ۹ برد، ۶ تساوی و ۱۱ شکست برسند  و با کسب ۳۳ امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار بگیرند؛ دلیل اینکه می شود عملکرد مجیدی را کمی متوسط به بالا دانست این است که اتحاد کلبا نسبت به فصل گذشته رشد ۵ امتیازی را تجربه کرده و در جدول سیر صعودی سه پله‌ای را داشته است. آنها فصل قبل یازدهم شده بودند و این فصل به رتبه هشتم رسیدند.

البته پیش از آنکه فصل به اتمام برسد مدیران باشگاه کلبا که از رقم خوردن نتایج تیمشان در این فصل کاملاً رضایت داشته‌اند دست بر اقدامی زدند که اغلب هوادارانشان خواستار آن بودند؛ تمدید قرارداد با هفت محبوب استقلالی‌ها یعنی فرهاد مجیدی. این در حالی است که هواداران استقلال، از پیوستن مجیدی به اتحاد کلبا، ناراحت بودند و عقیده داشتند او باید می ماند و با استقلال دبل می کرد اما رفت تا استقلال در انتخاب سرمربی، سردرگم شود و البته در نقل و انتقالات هم تیم نامتوازنی ببندد که قهرمانی لیگ برتر این فصل را از دست بدهد.

 از معدود نقاط مثبت فرهاد مجیدی در اتحاد کلبا این بود که این باشگاه به تیم ملی امارات بازیکن داد.فرهاد  مجیدی که در زمان حضورش در استقلال به بازیکنان جوان اهمیت زیادی می‌داد، در کلبا هم چنین اقدامی را انجام داد و اعتقاد او به جوان‌گرایی باعث شد تا تعدادی از بازیکنان این تیم به پیراهن تیم ملی امارات برسند؛ احمد عامر، سلطان عادل و یاسر حسن نفراتی هستند که از تیم الاتحاد کلبا روانه تیم ملی شدند و این موضوع در تاریخ چند سالگی کلبا بی‌سابقه بوده است. البته باید دید در جام ملتهای آسیا، چند بازیکن از این تیم در ترکیب تیم ملی امارات قرار می گیرد. امارات از تیمهای همگروه تیم ملی فوتبال ایران در جام ملتهای آسیاست. 

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی 

۹۰۹۸