مژده رئیس اتحادیه داوران انگلیس درباره تغییرات مهم VAR از فصل آینده

مژده رئیس اتحادیه داوران انگلیس درباره تغییرات مهم VAR از فصل آینده

پایگاه خبری فوتبالی - هاوارد وب مایل است تا مکالمات بیشتری را بین داوران داخل زمین و اتاق وار به جریان بیاندازد.

به گزارش فوتبالی، این داور باتجربه بازنشسته درباره  طرح ایجاد مکالمه دو طرفه بین داوران و اتاق وار از این فصل به بعد صحبت کرد. هاوارد وب رئیس اتحادیه داوران لیگ انگلیس می‌گوید که قرار است گفتگو بین داور در زمین بازی و داوران وار درباره حادثه های کلیدی درون بازی بیشتر شود. وب در برنامه اسکای اسپورتس در حضور گری نویل و جیمی کرگر درباره برنامه آزمایشی برای گفت‌وگو دوطرفه داوران از این فصل به بعد صحبت به میان آورد.

صحنه های بحث برانگیزی از  بازی ها توسط این سه نفر بررسی شد، گل مردود شده کای هاورتز برای چلسی، گل تروسار برابر لیورپول و لستر و همین‌طور پنالتی برگشت داده شده یاکوب کیویور در بازی با نیوکاسل که ابتدا توسط داور پنالتی اعلام شده بود، جزو این صحنه ها بودند.

وب در این خصوص گفت :" ما به دنبال انجام این گفت و گو ها تا حد ممکن هستیم و احتمالا امشب شاهد چیز جدیدی هستیم، در حال برداشتن قدم کوچکی رو به جلو هستیم و از فصل بعد بیشتر شاهد آن خواهیم بود. نمی‌توانیم این گفت‌و‌گو را زنده پخش کنیم، قوانین بازی چنین اجازه ای به ما نمی‌دهد، فیفا اجازه نمی‌دهد که این صدا ها را به صورت زنده در حین بازی پخش کنیم. کسی نمی‌داند که در  آینده ممکن است این اتفاق بیفتد یا نه. اما هیچ چیز نمی‌تواند مانع کاری که امشب بیان کردیم شود و در آینده آن را به نمایش خواهیم گذاشت. امیدوارم که امشب نشانه مثبتی از تلاشی که ما برای ایجاد شفافیت بیشتر داشته ایم دریافت کرده باشید، تلاشی که در راستای این است که نشان دهیم داوران چگونه به عنوان یک گروه کار می‌کنند و دلیل پشت بعضی تصمیمات جنجالی حین بازی چه بوده است. ما تلاش کرده ایم تا وضعیت را برای شما شرح دهیم و در آینده هم همین کار را خواهیم کرد. "

2102