بازداشت فوتبالیست اهل کره جنوبی توسط دولت چین

بازداشت فوتبالیست اهل کره جنوبی توسط دولت چین

پایگاه خبری فوتبالی - دولت چین خبر بازداشت فوتبالیستی اهل کره جنوبی به اتهام پرونده ای مربوط به پرداخت رشوه را تایید کرد.

به گزارش فوتبالی، سون جون هو که در سوپرلیگ چین بازی می کند، در حال حاضر توسط پلیس منطقه لیائونینگ در شمال شرقی چین بازداشت شده است. این بازیکن 31 ساله در روز جمعه درفرودگاه شانگهای بازداشت شده است. 

گزارشات حاکی از آن است که بازداشت این فوتبالیست در ارتباط با پرونده فساد و تبانی در فوتبال چین بوده است. دیپلمات های اهل کره جنوبی قرار است که به زودی با این بازیکن ملاقات کنند و بفهمند که دقیقا چه اتهاماتی به وی وارد شده است. 

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده است که آنها در تلاش هستند تا همکاری و مشاوره با سون داشته باشند اما فعلا اطلاعات بیشتری ارائه نشده است. دولت چین در سه ماه اخیر حداقل چهار مقام فوتبالی را در ارتباط با این پرونده بازداشت شده اند.

سون در سال 2021 راهی منطقه شاندونگ شد تا برای باشگاه شاندونگ تایشان بازی کند. این باشگاه در آن سال قهرمان لیگ چین شد. ستارگان دیگری نظیر مروان فلینی هافبک سابق منچستریونایتد هم در این تیم حضور دارند. او 20 بازی ملی داشته و در جام جهانی نیز حضور نداشته است. 

فدراسیون فوتبال کره جنوبی با باشگاه شاندونگ تایشان تماس گرفته اما فعلا پاسخی دریافت نکرده اند.  فوتبال چین در ماه های اخیر بارها با پرونده تبانی و رشوه مواجه بوده است. 

4125