گزارش ویژه/ تناقض عجیب درباره حضور سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا؛ حذف شده‌اند یا نه؟

گزارش ویژه/ تناقض عجیب درباره حضور سرخابی در لیگ قهرمانان آسیا؛ حذف شده‌اند یا نه؟

پایگاه خبری فوتبالی – آیا استقلال و پرسپولیس در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند؟

به گزارش فوتبالی، پاسخ این سوال بستگی زیادی به شخصی دارد که مورد سوال قرار می‌گیرد. از دید رئیس فدراسیون فوتبال که حذف استقلال قطعی شده و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهد کرد منتهی وزیر ورزش عقیده دارد که هر دو تیم شرایط مشابهی دارند و یا هر دو حذف خواهند شد یا هر دو می‌مانند.

فعلا آخرین اخبار حاکی از آن است که استقلال شانس زیادی برای حضور در آسیا ندارد و پرسپولیس هم به خاطر مالکیت مشترک با استقلال، شاید رنگ فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را نبیند. این وسط، طی ساعات گذشته اتفاقی رخ داده که نشان می‌دهد هنوز مسئولان مرتبط با این ماجرا هم دقیقا نمی‌دانند چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

در حالی که امروز جلسه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای برای بررسی وضعیت نهایی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود، ابتدا مصطفی زارعی رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای هنگامی که قصد داشت وارد فدراسیون فوتبال شود در پاسخ به این سوال که حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا صحت دارد، گفت: "استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است اما پرسپولیس هنوز فرصت دارد."

هر چند زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اصرار عجیبی بر ضبط نشدن صدایش داشت اما صحبت‌های کوتاه او با خبرنگاران از طریق یکی از رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد پاسخ او حتی درباره پرسپولیس و احتمال حضورش ابهام دارد اما تنها اشاره زارعی به این نکته بود که مدارک مالکیت مشترک پرسپولیس مجددا باید بررسی شود و هنوز این تیم از آسیا حذف نشده است.

بر خلاف زارعی، کاظم اولیایی به عنوان یکی از اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را قطعی نمی‌داند:" تا این لحظه، هیچ تیمی از لیگ قهرمانان حذف نشده و هیچ تیمی هم مجوز نگرفته است هر چند امیدوار بودیم سازمان خصوصی‌سازی مشکلات را حل کند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه یک گره جدید اضافه کرده است."

 به هر حال آنچه مشخص است وزارت ورزش زمان زیادی داشت تا بحث مالکیت مشترک سرخابی‌ها را حل کند اما به دلیلی این اتفاق رخ نداد و حالا بعید است که شانس زیادی برای ماندن دو تیم وجود داشته باشد، چراکه کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان داده در اجرای قوانین، کاملا جدی عمل می‌کند و با کسی شوخی ندارد.

گزارش از مریم صمدی

7655