رویانیان: کسی که آن زمان توی کار ژوزه گذاشت، از ایران رفته است!

رویانیان: کسی که آن زمان توی کار ژوزه گذاشت، از ایران رفته است!

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل اسبق پرسپولیس مدعی است در انتخاب مانوئل ژوزه به عنوان سرمربی قرمزها کمترین نقش را ایفا کرده است.

به گزارش فوتبالی، مانوئل ژوزه پرتغالی سرمربی تیم کهکشانی رویانیان در لیگ برتر دوازدهم بود، تیمی که همه انتظار داشتند به قهرمانی لیگ برتر برسد، ژوزه که در الاهلی مصر فوق‌العاده نتیجه گرفته بود و با لقب فرگوسن مصر شناخته می‌شد، در پرسپولیس اصلا محبوب نبود و نشد.

این مربی همیشه بداخلاق، تنها روی نیمکت می‌نشست و در جریان بازی‌ها از جایش تکان نمی‌خورد. او فقط یک نیم‌فصل در پرسپولیس ماند و باشگاه یحیی گل‌محمدی را جایگزینش کرد. ژوزه بعد از این جدایی پرونده شکایت از قرمزها را به راه انداخت و غرامت سنگین نزدیک به چهارمیلیون یورو هم از این باشگاه گرفت.

رویانیان که در زمان مدیریتش قرارداد این سرمربی پرتغالی را امضا کرده بود اما در ادامه زمانی که پرونده در کمیته انضباطی فیفا مطرح و رای به غرامت سنگین علیه قرمزها صادر شد در زمان علی اکبر طاهری این بدهی تسویه و پرداخت شد.

 اما نکته قابل توجه این است که رویانیان در تمام این سال‌ها در خصوص این پرونده جنجالی سکوت کرده و مدیران بعدی را به بی تدبیری در خصوص پیگیری این پرونده محکوم کرد. او در جدیدترین صحبت‌هایش با خبرگزاری ایسنا به ماجرای حضور ژوزه در ایران و نشستن روی نیمکت پرسپولیس اشاره کرد و اینگونه توضیح داد: " ژوزه را من انتخاب نکردم. مخصوصا که من خارج از حوزه ورزش بودم. بعد از رفتنم، دوستان همه مشکلات را گردن من انداختند. برای انتخاب مربی جدید پیشکشوت‌ها بین چهار مربی رای‌گیری کردند؛‌ علی دایی، برنو متسو، گابریل کالدرون و مانوئل ژوزه گزینه بودند. من فقط رزومه‌ها را پرینت گرفتم و به آنان دادم. آنها اعلام کردند و من به سختی قرارداد بستم. با این که مانوئل ژوزه انتخاب پیشکسوتان پرسپولیس بود، همه پشت مرا خالی کردند. با این حال ژوزه یکی از بهترین مربیان در قاره آفریقا بود. ۱۲ جام به صورت پی در پی گرفته بود. در مصر سالی یکی دو قهرمانی گرفت اما این که چرا اینطور نتیجه گرفت مساله‌ای بود که مایل نیستم بگویم."

رویانبان همچنین به بخش دیگری از حواشی مربوط به ژوزه در پرسپولیس اشاره می‌کند و با رد اختلاف این مربی پرتغالی و دستیارانش نقش برخی افراد را در این موضوع پررنگ می‌داند: "او با کادر خودش اختلاف نداشت. اگر بگویم آبروی بعضی افراد می‌رود. ژوزه به شدت مورد حمله دو، سه نفر قرار گرفت و با برنامه‌ریزی ناموفقش کردند. اصطلاحا در کارش گذاشتند. چند نفر لیدر بودند و خط می‌دادند. آن موقع دعوا بود و زیر و بمش را گفتم که چه کسی ژوزه را ناموفق کرد. هیچ بخش این ماجرا تقصیر من نبود اما در ادامه گردن من افتاد. به هر شکل چون سیاسی می‌شود نمی‌توانم بگویم. چند نفر از آن آدم‌ها از ایران رفته‌اند. من دیگر چه بگویم. ماجرای وحشتناکی دارد که سر من خراب شد."

7655