تحلیل بهتاش فریبا؛ دو دلیل مهم که ناکامی استقلال را رقم زد!

تحلیل بهتاش فریبا؛ دو دلیل مهم که ناکامی استقلال را رقم زد!

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است عدم قهرمانی این تیم در لیگ برتر دو دلیل مهم دارد.

به گزارش فوتبالی، استقلال در حالی با وجود پیروزی دو بر یک مقابل مس رفسنجان در هفته ماقبل پایانی عملا شانس قهرمانی لیگ را از دست داد که تا پیش از دربی، امید اول قهرمانی مسابقات بود. آنها که اولین جام خود با ساپینتو را در سوپرجام کسب کردند، حالا به دنبال آن هستند که جام حذفی را هم تصاحب کنند. 

آنچه در این روزها مورد بحث هواداران آبی قرار دارد چرایی ناکامی در هفته‌های پایانی لیگ برتر است. سوالی که بهتاش فریبا در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی، اینگونه در موردش توضیح داده است: دو عامل اصلی باعث شد استقلال امسال قهرمان نشود. اولین دلیل آن پنالتی‌هایی است که در طول فصل به سود استقلال رخ داد اما داوران نگرفتند. اگر اشتباه نکنم بر اساس اذعان کارشناسان داوری در طول فصل شش پنالتی برای استقلال گرفته نشده و نکته مهم آن است که این موضوع در برنامه فوتبال برتر که رنگ آن بر کسی پوشیده نیست هم تایید شده است تا مشخص شود چقدر از امتیازات استقلال در طول فصل سوخته است.

از دید فریبا، دلیل دیگر ناکامی استقلال در دفاع از عنوان قهرمانی‌اش، به مسائل مالی برمی‌گردد: بازیکنان و کادر فنی چند ماه است که پول نگرفته‌اند اما زحمت کشیدند و تیم را تا آخرین هفته‌ها در قامت مدعی حفظ کردند. دوندگی بچه‌های تیم را همه دیدند و بر کسی پوشیده نیست که همه تلاششان را در زمین به کار گرفتند اما برخی سوت‌های اشتباه و سوء مدیریت‌ها در تیم اجازه نداد به آنچه هدف ساپینتو هست برسیم.

مقایسه رفتار ساپینتو با استراماچونی در قبال مشکلات مالی استقلال، سوژه بعدی صحبتهای مربی اسبق آبی‌هاست: مطمئن باشید هر مربی خارجی دیگر غیر از ریکاردو ساپینتو بود به محض تعویق اولین قسطش، از ایران می‌رفت و تیم را به حال خود رها می‌کرد و تا ریال آخر طلبش را هم می‌گرفت. شما رفتار این مربی را با استراماچونی مقایسه کنید که هنوز برای 400 یورو باقیمانده خودش را طلبکار می‌داند.

پیشکسوت استقلال امیدوار است که این تیم در جام حذفی موفق شود: جام حذفی را داریم و تمام تمرکزمان روی قهرمانی این جام است تا انشاالله فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشیم. البته امیدوارم قول‌هایی که برای حل مشکل مجوز حرفه‌ای باشگاه داده شده عملی شود تا بعد از چند فصل تیم را در آسیا ببینیم. در این مدت آنقدر مدیر عوض شده و حرف‌های مختلف مطرح کرده‌اند که واقعا هیچکس نمی‌تواند درباره شرایط آینده باشگاه و حضور در لیگ قهرمانان با قاطعیت صحبت کند.

از فریبا درباره برخی صحبت‌های مطرح شده از سوی هواداران استقلال پرسیدیم که بضاعت این تیم را به لحاظ مهره پایین‌تر از پرسپولیس و سپاهان می‌دانند. پاسخ او را بخوانید: استقلال به لحاظ مهره اصلا ضعیف نبود و رقبای ما در کورس قهرمانی از این نظر هیچ برتری نداشتند. این را هم در نظر بگیرید که ساپینتو خودش تیم را نبست و همانطور که می‌دانید برای موفقیت یک تیم باید مربی، خودش بر اساس تفکراتش بازیکنان را انتخاب کند اما این اتفاق برای استقلال رخ نداد. با این حال امسال یکی از بهترین استقلال‌های فصول اخیر را دیدیم و تیم به لحاظ مهره تقریبا کامل بود و نسبت به هیچ تیمی کم و کسر نداشتیم.

فریبا یکی از استقلالی‌هایی است که دوست دارد ریکاردو ساپینتو را فصل آینده هم روی نیمکت این تیم ببیند: دانش فنی آقای ساپینتو را قبول داریم ولی شرایط فوتبال به نحوی است که اصلا نمیتوان از الان درباره قهرمانی فصل بعد صحبت کرد. قهرمان شدن به چندین عامل بستگی دارد که بسیاری از آنها در طول فصل و بازی به بازی رخ می‌دهد بنابر این از حالا نمیتوان با قاطعیت از قهرمان شدن یا نشدن استقلال با ساپینتو صحبت کرد. هر چند تاکید میکنم این مربی بسیار بادانش است و می‌تواند به استقلال کمک کند.

گفتگو از هادی شاه‌مرادی/ پایگاه خبری فوتبالی

6442