وارث شماره های جذاب لیورپول در فصل آینده چه کسانی خواهند بود؟

وارث شماره های جذاب لیورپول در فصل آینده چه کسانی خواهند بود؟

پایگاه خبری فوتبالی - با جدایی چندین بازیکن لیورپول در این تابستان 4 شماره پیراهن اصلی آن ها برای خرید های جدید در دسترس خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، لیورپول در پنجره تابستانی پیش رو به دنبال خانه تکانی در ترکیب خود می‌باشد و با توجه به خرید های جدید احتمالی که در راه هستند چندین شماره پیراهن بزرگ برای انتخاب موجود خواهد بود.لک لک ها که تابستان شلوغی را در پیش خواهند داشت اما اول باید با چند چهره نام آشنا خداحافظی کنند. جیمز میلنر، نبی کیتا، روبرتو فیرمینو و الکس اوکسلید چمبرلین همگی در آستانه جدایی در این تابستان هستند و آدریان و آرتور که در دوره قرضی خود در آنفیلد نقش زیادی در ترکیب این تیم نداشت به این لیست اضافه خواهند شد. با وجود این خروجی ها سه تا از قدیمی ترین و بزرگ ترین شماره پیراهن های این تیم خالی خواهند شد و شماره 10 سادیو مانه نیز هنوز با وجود جدایی او خالی مانده است.

به این بهانه باهم نگاهی به پیشینه این شماره های تاریخی می‌اندازیم :

شماره 7

قطعا تاریخی ترین شماره پیراهن تیم لیورپول این شماره است که بیلی لیدل و ایان کلهن سال ها آن را به تن داشتند و سپس در سال 1971 و به مدت 6 سال کنی دالگلیش مالک این شماره بود.

شماره 8

راجر هانت دومین گلزن برتر تاریخ لیورپول با این شماره گل های خود را به ثمر می‌رساند. اسن کالیمور و امیل هاسکی وارثان این شماره در قرن جدید بوده اند اما اعتبار اصلی این شماره مربوط به زمانی است که استیون جرارد آن را در سال 2004 به تن کرد.

شماره 9

هیچ‌کس بیشتر از یان راش برای لیورپول گلزنی نکرده است کسی که شماره 9 لیورپول را مال خود کرد. این شماره بعد از او به روبی فاولر رسید که او هم سنت گلزنی به این شماره را ادامه داد و بعد از او هم شماره 9 لیورپول به افرادی هم‌چون فرناندو تورس، اندی کارول و در آخر روبرتو فیرمینو سپرده شد. 

شماره 10 

شماره 10 لیورپول پس از جدایی سادیو مانه دست نخورده باقی مانده است، او در لباس لیورپول به مانند صلاح و فیرمینو تاریخ جدید لیورپول را رقم زد. او این لباس را پس از جدایی کوتینیو در سال 2018 به تن کرد، لباسی که امثال لوئیز گارسیا و مایکل اوون به تن کرده بودند. 

2102