آرسنال در خطر حضور در گروه مرگ در لیگ قهرمانان اروپا

آرسنال در خطر حضور در گروه مرگ در لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - اگر منچسترسیتی فاتح لیگ انگلیس شود، آرسنال ممکن است که در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا در فصل 24-2023 قرار بگیرد.

به گزارش فوتبالی، توپچی ها در بخش زیادی از فصل صدرنشین لیگ انگلیس بودند اما روند چهار بازی بدون پیروزی باعث شد تا صدر جدول را تحویل تیم گواردیولا بدهند. آرسنال با پیروزی مقابل چلسی و نیوکاسل روی فرم قرار گرفته و فعلا با یک بازی بیشتر از سیتی، یک امتیاز کمتر از آنها دارد.  همچنان هواداران آرسنال امیدوار هستند که سیتی در دو تا از چهار بازی بعدی خود امتیاز از دست بدهد و آنها بتوانند هر سه بازی خود را ببرند و قهرمان شوند.

آرسنال حتی اگر قهرمان لیگ انگلیس نشود، برای اولین بار در هفت سال اخیر به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می کند.  تیم آرتتا اما کار آسانی نخواهد داشت چرا که احتمالا در گروه مرگ قرار می گیرد.

در حقیقت در سیدبندی لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان های لیگ های بزرگ اروپا به علاوه قهرمان های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا در سید یک قرار می گیرند و بقیه تیم بر اساس رنکینگ خود در سیدهای دوم به بعد جای می گیرند. از سویی باشگاه هایی از ایک کشور نمی توانند همگروه شوند.

آرسنال با توجه به افت جایگاه خود در رنکینگ یوفا در سالهای اخیر، به احتمال فراوان در سید سه قرار می گیرد که بدین ترتیب آنها ممکن است که با تیم هایی نظیر سیتی، بارسلونا، بایرن مونیخ یا پی اس جی در سید یک و رئال مادرید (اگر قهرمان اروپا نشود)، یونایتد، یووه، اینتر، دورتموند یا اتلتیکو در سید دو همگروه شوند. 

به طور مثال این امکان وجود دارد که آرسنال در فصل آینده با بایرن مونیخ، رئال مادرید یا گالاتاسرای یا مثلا بارسلونا، یوونتوس و یونیون برلین در یک گروه قرار بگیرد. البته اگر آرسنال قهرمان لیگ انگلیس شود، به سید یک می رود و همین مسئله کار را برای آنها آسان تر می کند.

4125