شباهت جالب توجه امارات و فلسطین

شباهت جالب توجه امارات و فلسطین

پایگاه خبری فوتبالی- مراسم قرعه کشی جام ملت‌های 2023 آسیا برگزار شد و حریفان تیم ملی فوتبال ایران امروز مشخص شدند که بر اساس برنامه اعلام شده شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف امارات بروند.

به گزارش فوتبالی، نگاهی به تاریخچه بازی‌های دو تیم ملی ایران و امارات حاکی از این است تیم ملی فوتبال امارات از سال‌ها پیش یکی از تکراری‌ترین رقبای فوتبال ایران به حساب آمده است که این تیم تاکنون در قالب بازی‌های دوستانه، مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا18 بار روبه‌روی تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته و قرار است رویارویی بعدی دو تیم در جام ملت‌های آسیا 2023 انجام شود.

در 18 بازی برگزار شده 5 دیدار در چارچوب مسابقات جام ملت‌های آسیا و مابقی بازی‌ها در مقدماتی جام جهانی برگزار شده است که 14 بازی به سود ایران، 1 بازی به سود امارات و 3 دیدار هم با تساوی به پایان رسید و به این‌ترتیب یکی از سنتی‌ترین رقبای فوتبال ایران هرگز موفق به سلطه بر تیم ملی نشده و تنها یک بار و آن هم در یک بازی دوستانه موفق شد با برتری زمین را ترک کند. حالا دو تیم در جام ملت‌های آسیا 2023 قرار است مجددا مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

اولین دیدار ملی‌پوشان فوتبال ایران و امارات چهاردهم شهریورماه سال 59 تحت‌عنوان یک دیدار دوستانه برگزار شد و آخرین آن هم 12 بهمن1400 در دور برگشت مقدماتی جام جهانی بود و جالب اینکه هر دو دیدار ابتدایی و انتهایی به سود ملی‌پوشان ایران به پایان رسید، اولین بازی با دو گل و آخرین بازی هم با یک گل که مهدی طارمی آن را به ثمر رساند.

ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، باید با تیم امارات متحده عربی روبرو شود که این بازی شش بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. 

تیم ملی امارات هم مانند فلسطین هیچ وقت موفق نشده است ایران را شکست دهد.

۷۶۵۵