یامگا در آستانه عبور از یک رکورد ویژه/ ستاره فرانسوی تاریخ‌ساز می‌شود؟

یامگا در آستانه عبور از یک رکورد ویژه/ ستاره فرانسوی تاریخ‌ساز می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع راست فرانسوی استقلال توانسته آمار خوبی در این تیم به دست بیاورد.

به گزارش فوتبالی، فصل گذشته که فرهاد مجیدی و دستیارانش قصد داشتند شاکله تیم استقلال را با هدف رسیدن به عنوان قهرمانی ببندند، تا حدود زیادی ترکیب تیم را هم متحول کردند. آنها همان ابتدای فصل دو خارجی یعنی رودی ژستد و کوین یامگا را به استقلال آوردند که اتفاقا هر دو بازیکن هم در نتایج آبی‌ها تاثیر مثبت و در قهرمانی این تیم تاثیر مستقیم داشتند. در این بین ژستد در پایان فصل جدا شد اما یامگا ماند و به کارش با استقلال ادامه داد. او که به پنالتی‌زن اول تیم ساپینتو هم تبدیل شد تا به اینجای فصل توانسته عملکرد مثبتی از خود نشان دهد. تا جایی که پس از مصدومیت او ضرباهنگ استقلال هرگز مثل قبل نشد و آنها 5 امتیاز مهم مقابل پرسپولیس و صنعت نفت از دست دادند تا تاثیر حضور یامگا در زمین به خوبی مشخص شود.

یامگا تا به اینجای کار در لیگ بیست و دوم برای استقلال 7 گل و 3 پاس گل ثبت کرده است. او در جام حذفی هم برای استقلال خوب درخشیده و در دو بازی که برای این تیم به میدان رفته توانسته دو مرتبه گلزنی کند. البته که اگر گل‌های یامگا نبود استقلال در همان مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل تراکتور به بازی برنمی‌گشت و با شکست یک بر صفر حذفی زودهنگام را تجربه می‌کرد.

کوین یامگا که در پست دفاع راست برای استقلال بازی می‌کند طی دو فصل بازی با پیراهن این تیم توانسته خیلی زود نامش را در لیست "گلزن‌ترین دفاع راست‌های تاریخ آبی‌ها" وارد کند؛

* در این فهرست محمد نوازی با 29 گل از 191 بازی در صدر قرار دارد. 

* وریا غفوری کاپیتان استقلال که سابقه گلزنی در دربی دارد نفر دوم این آمار است. او توانسته در 185 بازی 26 گل برای این تیم بزند. 

* جایگاه سوم به فرزاد مجیدی اختصاص دارد.  بازیکنی که دوران موفق در جمع استقلالی‌ها تجربه کرد. او در 173 بازی با پیراهن استقلال در پست دفاع راست به زمین رفت و در این بین 22 مرتبه گل زد.

با توجه به آمار بهترین مدافعان راست تاریخ استقلال مشخص است که کوین یامگا با 19 گل از 58 بازی بهترین میانگین را به خود اختصاص داده و اگر فصل بعد در جمع آبی‌ها بماند قطعا آن را ارتقا خواهد داد که در این صورت بعید نیست به دلیل اختلاف 10 گله که با محمد نوازی دارد، بتواند عنوان «گلزن‌ترین دفاع راست تاریخ باشگاه استقلال» را به نام خود ثبت کند. هر چند اگر این بازیکن هفته های پایانی فصل جاری را به دلیل مصدومیت از دست نمی‌داد این فرصت را داشت تا در هفته‌های پایانی، حداقل از نام فرزاد مجیدی عبور کند.

6442