درآمدزایی به شیوه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال

درآمدزایی به شیوه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دو هفته مانده به پایان مسابقات لیگ برتر احکام انضباطی خود برای تیم‌های لیگ برتری صادر و بیش از ده میلیارد ریال آنها را جریمه کرد.

به گزارش فوتبالی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همواره در طول مسابقات فوتبال در دسته های مختلف جرایم انضباطی متعددی را برای باشگاه‌ها و اعضایشان در نظر می‌گیرد.

در آخرین احکام صادر از سوی کمیته انضباطی که شامل یک لیست بلند بالا از تخلفات صورت گرفته از سوی اعضای تیم‌های لیگ برتری بوده، مجموع جریمه‌های در نظر گرفته( از جریمه 50 میلیون ریالی تدارکات تیم نفت مسجدسلیمان گرفته تا جریمه 2 میلیارد ریالی برای باشگاه مس کرمان) به رقمی بیش از ده میلیارد ریال رسیده که در نوع خود بسیار عجیب است. 

البته که بخشی از این رقم‌ها هم در اعتراض‌ و بررسی‌های مجدد استیناف شکسته می‌شوند و تقلیل پیدا می‌کنند اما در مجموع نمی‌توان رقم قابل توجهی که در پس این احکام وارد حساب فدراسیون فوتبال می‌شود را نادیده گرفت.

آنچه مشخص است محور فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های کمیته انضباطی بر مبنای جرایم مالی استوار است و آنها نقش یک منبع درآمدزایی برای مجموعه‌ای دارند که با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز نتوانسته برای خودش یک اسپانسر مناسب پیدا کند.

۷۶۵۵