موافقت فیبا با حضور محدود خبرنگاران در مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی بسکتبال

موافقت فیبا با حضور محدود خبرنگاران در مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی بسکتبال

پایگاه خبری فوتبالی- در شرایطی که قرار بود «کاپ» قهرمانی رقابت‌های جام جهانی بسکتبال  بدون حضور خبرنگاران در ایران رونمایی شود، دقایقی پیش اعلام شد که چند رسانه مجوز حضور در این مراسم را پیدا کرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، کاپ جام‌جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال قرار است به ایران آورده شده و در تهران و اصفهان به نمایش درآید. طبق پروتکل‌های فدراسیون‌ بین‌المللی بسکتبال(فیبا) قرار بود این برنامه بدون حضور خبرنگاران برگزار شود اما دقایقی پیش نماینده فیبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه چند رسانه از سوی این نهاد بین‌المللی مجوز دریافت کرده‌اند، گفت که برای این رسانه‌ها دعوت نامه رسمی ارسال خواهد شد.

ایران یکی از کشورهای حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال است. این مسابقات از ۳ تا ۱۹ شهریور در سه کشور اندونزی، ژاپن و فیلیپین برگزار می‌شود و به همین دلیل فدراسیون جهانی بسکتبال، کاپ قهرمانی این رویداد را به کشورهای راه یافته به جام‌جهانی خواهد فرستاد تا در این کشورها به نمایش درآید.

طبق برنامه، کاپ جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال جمعه-۲۲ اردیبهشت- در تهران و دو روز بعد در اصفهان به نمایش گذاشته خواهد شد.

تیم ملی بسکتبال ایران در گروه هفتم با اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج هم‌گروه است. آسمان‌خراش‌های ایرانی باید ۴ شهریور به مصاف برزیل بروند و ششم این ماه رودرروی ساحل عاج قرار بگیرند. آخرین بازی ایران در این مرحله ۸ شهریور برگزار خواهد شد.

2636