بوکس قهرمانی جهان/ امیری به ارمنستان باخت و حذف شد

بوکس قهرمانی جهان/ امیری به ارمنستان باخت و حذف شد

پایگاه خبری فوتبالی- پوریا امیری بوکسور وزن ۹۲ کیلوگرم ایران، دومین مبارزه خود را در مسابقات قهرمانی جهان با شکست مقابل نماینده ارمنستان پشت سرگذاشت و از دور مسابقات کنار رفت.                                        

به گزارش فوتبالی، بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان با حضور ۵۳۹ بوکسور از ۱۰۷ کشور، از روز دوشنبه هفته گذشته به میزبانی تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شده و ۱۴ روز ادامه خواهد داشت.   

امروز دوشنبه در ادامه این رقابت‌ها، پوریا امیری نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم که در دور نخست برابر توکتوزون از قرقیزستان به برتری رسیده بود به مصاف "نارک ماناسیان" از ارمنستان رفت و در پایان سه راند با رای داوران با حساب پنج بر صفر شکست خورد و حذف شد.   

امیری در ثانیه های ابتدایی راند نخست، ضربه هوک دست چپ سنگینی خورد که همین ضربه موجب شکافتگی دوباره ابرو او شد. او در راند دوم عملکرد بهتری نسبتا بهتری داشت اما در نهایت نتوانست برابر حریف ارمنستانی که بسیار شجاعانه ضربه می‌زد، به موفقیت برسد.   

از ساعت ۱۸ به وقت تهران نیز در وزن ۶۰ کیلوگرم، دانیال شه‌بخش که در دور نخست حریفی از تاجیکستان را شکست داده بود به مصاف سیمِئونوف روسنوف از بلغارستان می‌رود.   

تیم ایران با هفت بوکسور در این رقابت ها شرکت کرده است که پیش از این؛ پوریا عبدالمالکی (یک برد و یک شکست)، امین مجنونی، علی حبیبی‌نژاد و میثم قشلاقی با قبول شکست برابر حریفان از دور مسابقات کنار رفتند. دانیال شه‌بخش، پوریا امیری و شاهین موسوی نیز با برتری مقابل حریفان به دور بعدی رسیده بودند که در این بین، امیری حذف شد.   

فدراسیون جهانی بوکس (IBA) برای این رقابت‌ها جوایز دلاری نیز در نظر گرفته است که به نفر اول ۲۰۰ هزار دلار، به نفر دوم ۱۰۰ هزار دلار و به نفرات سوم ۵۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد.

5960