بررسی یک صحنه بسیار مشکوک؛ پنالتی بود یا نه؟

بررسی یک صحنه بسیار مشکوک؛ پنالتی بود یا نه؟

پایگاه خبری فوتبالی- مشکوک‌ترین صحنه داوری چند هفته اخیر لیگ برتر را می‌توان به پنالتی گرفته‌شده برای پرسپولیس در بازی دیروز مقابل پیکان دانست.

به گزارش فوتبالی، هر چقدر موعود بنیادی‌فرد خطای واضح مدافع پیکان روی سعید صادقی را پنالتی تشخیص نداد، روی صحنه‌ای برای پرسپولیس پنالتی گرفت که هیچ دوربینی نتوانسته آن را شکار کند.

از عجایب این صحنه همین بس که عده‌ای از کارشناس‌های داوری، برخورد مدافع پیکان با پریرا را دلیل گرفتن پنالتی دانسته‌اند و برخی دیگر مدعی شده‌اند که در آن صحنه، توپ به دست مدافع پیکان خورده و بنیادی‌فرد به این دلیل، نقطه پنالتی را نشان داده است. البته در ویدیو مشخص است که لحظه ای که بنیادی‌فرد سوت اعلام پنالتی را می‌زند هنوز توپ به دست مدافع پیکان نخورده است. دیشب یکی دو کارشناس داوری گفتند توپی که به دست مدافع پیکان خورده، پنالتی نیست و قطعا بنیادی‌فرد، به خاطر سرنگونی پریرا پنالتی گرفته است.

فعلا شاید تنها تصویر واضح از آن صحنه، مربوط به ویدیوی اختصاصی فوتبالی باشد که در تصویر به نظر می‌رسد پای مدافع پیکان، نزدیک پای پریراست و احتمال برخورد  وجود دارد. البته وقتی که تصویر در لحظه شبیه به برخورد، فریز می شود هم خطای دید وجود دارد و به طور دقیق نمی‌توان گفت که طرفین با هم برخورد داشته‌اند یا نه.

ویدیوی فوتبالی از صحنه‌ای که برای پرسپولیس پنالتی گرفته شد

دوربین فوتبالی، این صحنه را از بغل گرفته و اگر دوربینی باشد که صحنه پنالتی را از پشت ضبط کرده باشد، آن زمان بهتر می‌توان درباره این پنالتی مشکوک صحبت کرد.

بد نیست به این نکته تکراری هم اشاره کنیم که لیگ برتر، بیش از هر زمان دیگری به سیستم کمک داور ویدیویی احتیاج دارد. این صحنه کاملا وی ای آر لازم بود و مطمئنا بدون کمک دوربین‌هایی که کل زمین را از زوایای مختلف پوشش می‌دهند، نمی‌شود درباره پنالتی بودن یا نبودنش نظر داد.

1984