پنج بازیکنی که به کابوس کلاتنبرگ، داور معروف انگلیسی تبدیل شدند

پنج بازیکنی که به کابوس کلاتنبرگ، داور معروف انگلیسی تبدیل شدند

پایگاه خبری فوتبالی - مارک کلاتنبرگ، داور بازنشسته بدترین تجربه های خود را از تقابل با بازیکن های مختلف فاش کرد.

به گزارش فوتبالی، در لیست این داور درجه یک بازنشسته، روی کین و کریگ بلامی حضور دارند که مورد انتظار نیز هست اما نام دیگری هم در این لیست حضور دارد که انتظارش را ندارید و او کسی نیست جز مدافع منچستر یونایتد، ریو فردیناند.

این داور در سال 2017 و پس از 17 سال همزمان با ابراز نظر واقعی خود درمورد بعضی داوران سطح بالا، بازنشسته شد. بعد از آن، منصب ریاست اتحادیه داوران عربستان سعودی به او واگذار شد، سپس در اقدامی پر سود در چین به داوری مسابقات پرداخت و در سال 2023 به عنوان رئیس اتحادیه داوران مصر منصوب شد.

باهم لیست 5 نفره ای را از چغر ترین و دشوار ترین بازیکنان در دوران حضور او در لیگ انگلیس مرور می‌کنیم :

1 - ینس لمن (آرسنال

" همیشه کنار آمدن با ینس لمن کار سختی یرایم بود، او همیشه گزینه دشواری بود زیرا همیشه درباره اینکه بازیکنان در محوطه جریمه روی پایش می‌ایستند نق می‌زد. مهاجمان همیشه سعی می‌کردند او را تحریک کنند و جواب می‌گرفتند. کرنری ارسال می‌شد و او با کمترین برخورد بازیکنان عصبی می‌شد و بازیکنان را هل می‌داد و با داوران بحث می‌کرد. او همیشه یکی از دشوار ترین بازیکنان برای داوران بود. "

2 - ریو فردیناند (منچستر یونایتد)

" همیشه در دوران فرگوسن داوری کردن مقابل او سخت بود، زیرا همیشه تلاش می‌کرد بازی ذهنی راه بیندازد. او سعی می‌کرد روی مغزت راه برود تا احتمالا تصمیم بعدی اش را بگیرد، ریو همیشه از دشوار ترین بازیکن های ممکن بود زیرا همیشه مقابل صورتتان بود. وقتی بزرگ تر و کمی عاقل تر شدم او کم کم مرا به حال خودم رها کرد. "

3 - پپه (رئال مادرید)

" من با او در فینال چمپیونز لیگ روبرو شدم، مقابله با او همیشه سخت بود زیرا همیشه سعی می‌کرد مهاجمان را تحریک کند و باعث اخراجشان شود که وقتی دارید یک بازی را داوری نکنید اصلا برایتان چیز خوبی نیست. "

کلاتنبرگ که وقتی پپه روی زمین غلت می‌خورد سوژه عکاسان شده بود در این باره گفت :" یادم می‌آید از زمین خارج شده بودم و همه درباره زبان من صحبت می‌کردند، آن ها درباره عملکرد داوری من صحبت نمی‌کردند که نکته خوبی بود. پس با خودم گفتم شاید کار بدی نبود اما آن فقط یک واکنش ساده بود، دهانم کاملا خشک بود و روز واقعا گرمی بود." 

4 - روی کین (منچستر یونایتد) 

" روی فیزیکی بود و سفت و سخت و شما نمی‌توانستید به او اعتماد کنید. به عنوان مثال تکلش روی آلف هالند را به یاد بیاورید. هیچ‌وقت نمی‌دانستید که حرکت بعدی او چه خواهد بود." 

5 - کریگ بلامی (لیورپول)

" بدترین شان بلامی بود و من سال ها به این انتخاب فکر کرده ام. او تحریک کننده ترین بازیکن در زمین بازی بود و این کار را در خارج از زمین هم انجام می‌داد. او خیلی گستاخ و بی ادب بود، مهم نبود شما چه چیزی به او بگویید. قطعا من هم اشتباهاتی در قبال او انجام داده ام اما حرف هایی که به شما می‌زد کاملا غیر قابل قبول بود. مردم می‌گویند که باید او را اخراج میکردی و من این کار را به اشتباه به خاطر تمارض انجام دادم,وقتی در بولتون بود به او اخطار دادم و آن صحنه پنالتی بسیار سر و صدا کرد. بلامی آدمی بود که من هيچ‌گاه رابطه خوبی با او نداشتم. "

2102