گزارش ویژه/ بررسی جدایی ناگهانی مهاجم چند صدهزار دلاری سپاهان بدون گل‌ زده!

گزارش ویژه/ بررسی جدایی ناگهانی مهاجم چند صدهزار دلاری سپاهان بدون گل‌ زده!

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم دو ملیتی سپاهان در فاصله ۳ هفته مانده به پایان لیگ، از این تیم جدا شد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که رقابت قهرمانی در هفته‌های پایانی لیگ به اوج حساسیت رسیده است، الویس کامسوبا وینگر استرالیایی- بروندیایی سپاهان این تیم را ترک کرد.

کامسوبا که آخرین بار در هفته بیست‌ودوم با پیراهن سپاهان به میدان رفت، در بازی‌های بعدی روی نیمکت نشست و نهایتا جایی در لیست دیدار ملوان نداشت تا مشخص شود که مورایس به او زیاد اعتقاد ندارد. او در تابستان از اف‌سی‌ سیدنی به سپاهان پیوست و مبلغ قراردادش در آن مقطع سوژه‌ها رسانه شد.

این مهاجم در طول مدت حضورش در فوتبال ایران با تشخیص ژوزه مورایس در ۷ مسابقه در ترکیب ابتدایی سپاهان قرار گرفت و بیشتر اوقات به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد. با این وجود کامسوبا موفق به گلزنی برای سپاهان نشد و تنها دستاورد محسوسش، پاس گلی بود که در جام‌حذفی برابر سایپا به شهریار مغانو داد.

آنطور که مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان در حین اعلام قرارداد کامبوسا با سپاهان در گفت و گو با خبرگزاری فارس هم تایید کرده، کامسوبا با قراردادی ۶ رقمی یعنی چند صد هزاردلاری! به این تیم پیوسته بود. (متن مصاحبه در سایت فارس و سایتهایی که به نقل از فارس، بازنشر کرده بودند هم موجود است) از طرفی برخی منابع مدعی‌اند که رقم قرارداد الویس کامسوبا با این تیم اصفهانی برای دو فصل حدود ۶۰۰ هزار دلار بسته شده است. اگر این عدد صحت داشته باشد و او این مبلغ را تمام‌وکمال بگیرد، کامسوبا برای ۶۵۳ دقیقه بازی‌ای که این فصل انجام داده، به‌ازای هر دقیقه نزدیک به ۵۰۰ دلار (۴۵۹ دلار) از سپاهان دریافت کرده است! باید دید این رقم تایید می شود یا نه.

جالب‌تر اینکه روابط‌عمومی سپاهان قرارداد این مهاجم ۲۶ ساله را دو فصله اعلام کرده بود. باید دید چرا او پیش از پایان دو فصل با سپاهان فسخ کرده است. البته کامسوبا تنها خرید خارجی سپاهان نبود که به این سرنوشت دچار می‌شود. رناتو داسیلویرا مدافع برزیلی هن علیرغم فیکس بودن در اغلب دیدارهای نیم فصل نخست، در پنجره زمستانی از سپاهان جدا شد و به برزیل بازگشت. همچنین مانوئل فرناندز دیگر خرید خارجی این فصل سپاهان هم با مصدومیت‌های متعدد، نتوانسته آنطور که باید عصای دست مورایس باشد. 

در هر حال تجربه نشان داده که اگر بازیکنی هم با سپاهان فسخ می کند، اول توافق می کند و حق و حقوقش را می گیرد بعد جدا می شود تا شکایتی از سپاهان صورت نپذیرد. 

۲۵۰۹