ناپولی فقط در یک حالت عجیب قهرمان سری‌آ نمی‌شود

ناپولی فقط در یک حالت عجیب قهرمان سری‌آ نمی‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - ماه هاست که قهرمانی ناپولی در لیگ ایتالیا قطعی به نظر می رسد اما همچنان این تیم نتوانسته سومین قهرمانی تاریخش را به صورت قطعی جشن بگیرد.

به گزارش فوتبالی، ناپولی فرصت قطعی کردن قهرمانی در روز یکشنبه مقابل هوادارانش را از دست داد چرا که در مقابل سالرنیتانا به تساوی تن دادند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند. حالا ناپولی باید حداقل دو روز دیگر منتظر بماند. در حقیقت آنها هجده امتیاز نسبت به تیم دوم یعنی لاتزیو بیشتر دارند اما فعلا نمی توانند قهرمانی را جشن بگیرند.

یوونتوس با تساوی مقابل بولونیا شانس قهرمانی را به صورت قطعی از دست داد و حالا ناپولی منتظر است تا اختلافش با لاتزیو را بیشتر کند و جشن بگیرد. در حال حاضر فقط یک احتمال وجود دارد که ناپولی قهرمان نشود: این که آنها در هر شش بازی باقی مانده شکست بخورند و لاتزیو همه بازیهایش را ببرد. بدین ترتیب هر دو تیم هم امتیاز می شوند. بر اساس قوانین جدید فوتبال ایتالیا، در صورتی که امتیازات دو تیم در صدر جدول با هم برابر شود، برای تعیین قهرمان باید یک بازی 90 دقیقه ای بدون وقت اضافه و با ضربات پنالتی میان آنها در زمین بی طرف برگزار شود. در واقع اگر لاتزیو و ناپولی هم امتیاز شوند، باید با هم مسابقه بدهند تا قهرمان مشخص شود. در واقع اگر ناپولی هر هفت بازی بعدی (با احتساب فینال احتمالی لیگ مقابل لاتزیو) را ببازد و لاتزیو هر هفت بازی بعدی را ببرد، ناپولی قهرمان نمی شود. حالتی که بسیار بعید و عجیب به نظر می رسد.

اگر لاتزیو فردا شب در مقابل ساسولو پیروز نشود، قهرمانی ناپولی قطعی می شود. اگر لاتزیو برنده شود، ناپولی باید پنجشنبه در استادیوم اودینزه حداقل یک امتیاز بگیرد تا قهرمانی خود را قطعی کند.

اگر لاتزیو نتواند ساسولو را در ورزشگاه المپیک شکست بدهد، ناپولی بدون این که بازی پنجشنبه را انجام بدهد، قهرمانی خود را قطعی کرده است. 

4125