آخرین سرمربی پیروز مس برابر تراکتور؛ مرحوم بلاژویچ!

آخرین سرمربی پیروز مس برابر تراکتور؛ مرحوم بلاژویچ!

پایگاه خبری فوتبالی - از آخرین پیروزی مس کرمان برابر تراکتور بیش از 11 سال می‌گذرد.

به گزارش فوتبالی، مس کرمان درحالی باید جمعه هفته جاری از تراکتور پذیرایی کند که شاگردان فرزاد حسین‌خانی نیاز مبرمی به کسب برد در این مسابقه دارند چرا که به خوبی می‌دانند هر لغزش دیگر از سوی تیمشان، ممکن است باعث پیشی گرفتن صنعت نفت آبادان در جدول رده‌بندی شود.

با این حال حریف این هفته نارنجی‌پوشان اصلا حریف ساده‌ای برای مس نیست. علاوه بر اینکه تراکتور برای کسب رتبه چهارم و کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کند، این تیم از لحاظ عددی و آماری پیشینه مثبتی برابر مس دارد.

دو تیم در طول مسابقات لیگ برتر تاکنون 11 بار مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که حاصل آن 5 پیروزی برای قرمزها، 4 تساوی و 2 برد برای تیم نارنجی بوده است.

اما جالب است بدانید که از آخرین برد مس برابر تراکتور که در ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ به دست آمد، بیش از 11 سال می‌گذرد. تیم کرمانی در بازی برگشت لیگ یازدهم در ورزشگاه باهنر توانست دومین پیروزی تاریخ لیگ برتری خود مقابل تراکتور را کسب کند و از آن روز تا بدین لحظه در حسرت برد تبریزی‌ها مانده است.

نکته جالب‌تر اینکه سرمربی مس در آخرین پیروزی این تیم بر تراکتور، میروسلاو بلاژویچ، سرمربی کروات اسبق تیم ملی بوده که چند ماه قبل از دنیا رفت. فرزاد حسین‌خانی سرمربی کنونی کرمانی‌ها در دیدار مذکور برای تیمش به عنوان بازیکن بازی کرده و از تراکتور هم صرفا مهدی کیانی در آن دیدار حضور داشته است. مسابقه‌ای که مس با تک گل کیوان امرایی توانست بر شاگردان امیر قلعه‌نویی چیره شود.

1997