جنگ بیانیه‌ها تمام شد / خلاً قانونی، بیانیه‌نویسی را رواج داده است

جنگ بیانیه‌ها تمام شد / خلاً قانونی، بیانیه‌نویسی را رواج داده است

پایگاه خبری فوتبالی- در روزی که بیانیه‌نویسی ممنوع شد، سه باشگاه شتاب زده بیانیه دادند.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر فوتبال به هفته‌های پایانی خود رسیده و حساسیت و هیجان مسابقات و البته حواشی مربوط به آن در بالاترین سطح خود قرار دارد.

در میان این حواشی، بیانیه نویسی باشگاه‌ها پدیده‌ای است که در چند فصل اخیر تبدیل به یک اتفاق غیرمحبوب اما تکراری شده و باشگاه‌ها گاهی با یک سوت اشتباه داور یا نتیجه نگرفتن در برابر حریف، تندترین بیانیه‌ها را صادر می‌کنند. اتفاقی عجیب که در فوتبال حرفه‌ای دنیا به ندرت شاهدش هستیم.

روزی استقلال به چند پنالتی گرفته نشده برای این تیم اعتراض دارد و پرسپولیس با بیانیه پرکنایه پاسخ استقلال را می‌دهد، روزی مس رفسنجان برای داوری رقابتش با سپاهان بیانیه صادر می‌کند و سپاهان هم چند بند بر علیه داوری با ملوان می‌نویسد.

بیانیه‌هایی که هیچ کمکی به بالا بردن سطح فنی فوتبال نمیکند و بیشتر باعث‌ فشار به داوران، بر هم زدن جو‌ روانی تیم خود و خریف و التهاب سکو‌ها می‌شود.

اما روز گذشته، روز ترافیک بیانیه‌ها بود، گل‌گهر از سازمان لیگ و آنچه عدم رعایت قانون در میزبانی پرسپولیس از بازی با این تیم بود، انتقاد کرد. بعد از گل‌گهر نوبت استقلال بود که به اشتباهات داوری مقابل پارس جنوبی اعتراض کند و در پایان وقت آن بود که پرسپولیس در بیانیه‌ای استقلال را متهم به فشار بر داوران کند.

با همه اینها دیروز پای فدراسیون فوتبال به جنگ بیانیه‌نویسی باز شد و کارگروه عالی نظارت بر مسابقات، صدور بیانیه در هفته‌های پایانی لیگ برتر را ممنوع کرد.

آنچه باعث صدور این مصوبه شد - جدا از بحث قانونی یا غیر قانونی بودن آن - صدور شتاب‌زده بیانیه‌های دیروز باشگاه‌ها بود. طوری که انگار این سه باشگاه از صدور چنین بیانیه‌ای مطلع بودند و شتاب‌زده بیانیه آخر خود را صادر کردند به طوری که باشگاه پرسپولیس ۳۰ دقیقه پیش از اعلام ممنوعیت صدور بیانیه در هفته‌های پایانی، آخرین بیانیه خود را منتشر کرد.

اگر باشگاه‌ها موظف به پاسخگویی و اثبات ادعاهای خود در بیانیه‌هایشان بودند، قطعا حجم بیانیه‌ها به این میزان گسترده نبود.

۶۴۴۲