فنایی: با این زیرساخت‌ها آوردن VAR حرام است!

فنایی: با این زیرساخت‌ها آوردن VAR حرام است!

پایگاه خبری فوتبالی - محمد فنایی کارشناس داوری می‌گوید زیرساخت‌های ابتدایی در ایران برای داوران وجود ندارد و VAR مسئله اصلی نیست.

به گزارش فوتبالی، محمد فنایی کارشناس داوری میهمان برنامه فوتبال برتر بود. فنایی در ابتدای صحبت‌های خود مدعی است که VAR باید به لیگ برتر ایران اضافه شود:" گوش شنوایی وجود ندارد ولی باید VAR بیاوریم. داور بزرگ ایتالیا در بازی بولونیا دو اشتباه کرد که با VAR اصلاح کردند."

پیشکسوت داوری فوتبال ایران در ادامه بابت رفتار نادرست و فرهنگ اشتباه شکل گرفته بین فوتبالی‌ها با داوران ابراز ناراحتی کرد و گفت:" امروزه نیمکت‌ها بیشتر از داخل زمین کارت‌ها را مصرف می‌کنند و این فاجعه است. در میکسدزون به همدیگر می‌پرند و احترام متقابل بین داور و بازیکن و مربی در ایران وجود ندارد. بازیکن به راحتی به سینه داور می‌زند و هلش می‌دهد؛ کجا چنین چیزی وجود دارد؟"

فنایی در ادامه زیرساخت‌های داوری در لیگ برتر را مناسب نمی‌داند و مدعی است این موارد باید قبل‌تر از VAR حل و فصل شوند:" با این زیرساخت‌های اسفناک، الان آوردن VAR حرام است. حتی چیدمان داوران را هم خوب بلد نیستیم که چه کسی را کجا بگذاریم. باید طوری بچینیم که هم داور متضرر نشود و هم سر و صدا درنیاید. رسانه‌ها در تلاش هستند فضای آموزشی را باز کنند ولی می‌بینی هفته بعد بدتر شده است."

وی ادامه داد:"مسئولین بدانند ما به فوتبالی نیاز داریم که آن‌ور مرزها یقه ما را نگیرند. قوانین را باید دوطرفه انجام دهیم و همه چیز یکسان باشد. این که داور را از ۶۰ متری صدا می‌کنند، زننده است و وقتی می‌پرسی می‌گویند به خدا هدست نداریم! فیفا به کنار، آن‌ور آب آسیا که فیلم‌ها را می‌بیند چه فکری می‌کند؟ خدا نکند آن روزی که داورها با هم هماهنگ نباشد، در این صورت فاجعه بیشتر هم می‌شود. ابزار لازم را نداریم و هی می‌گوییم VAR!"

1997