گزارش ویژه/ انتقامی‌‎ترین نیمه‌نهایی تاریخ جام‌حذفی

گزارش ویژه/ انتقامی‌‎ترین نیمه‌نهایی تاریخ جام‌حذفی

پایگاه خبری فوتبالی– قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام‌حذفی، فرصت مناسبی برای انتقام را در اختیار سرخابی‌ها قرارداد.

به گزارش فوتبالی، با مشخص شدن 4 تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی جام‌حذفی، قرعه‌کشی این مرحله پس از نشست خبری دیدار پرسپولیس-گل‌گهر برگزار شد. نساجی رقیب استقلال شد و شاگردان ساکت الهامی به پرسپولیس رسیدند.

 در نگاه اول روبرو نشدن سرخابی‌ها که دربی انتقامی برای ساپینتو و شاگردانش محسوب می‌شد، جذابیت این مرحله چندان نشان نداد اما پشت این مصاف‌های به نظر معمولی، رقابت‌های جذابی پنهان شده است.

پرسپولیس یکی از تلخ‌ترین شکست‌هایش را در این فصل آخرین روزهای سال قبل برابر هوادار تجربه کرد. باخت تلخی که شاگردان گل‌محمدی را به رده سوم برد و به سپاهان و استقلال اجازه سبقت داد. حالا تقابل دوباره این فرصت را در اختیار یحیی و شاگردان گذاشت تا انتقام دیدار برگشت لیگ را در جام‌حذفی از هوادار بگیرند. البته هوادار هم در این بازی، انگیزه های خاص خودش را دارد. همانطور که ساکت الهامی گفته است پرسپولیس را در نیمه نهایی می برد و استقلال از آن سو پس از شکست دادن نساجی، به فینال جام حذفی صعود می کند و استقلال را هم در یک بازی انتقامی شکست می دهد و برای بار سوم جام را از استقلال می گیرد. 

آن طرف جدول هم استقلال به مصاف تیمی خواهد رفت که فصل پیش، زمینه‌ساز حذف آبی‌ها از جام‌حذفی بود. نساجی که مدافع عنوان قهرمانی جام‌حذفی هم محسوب می‌شود، استقلال را سال قبل در مسیر قهرمانی تاریخی خود شکست داد. به‌علاوه آن‌ها ترمز بردهای پیاپی ساپینتو را در بازی برگشت لیگ کشیدند و 2 امتیاز ارزشمند را از ابی‌ها ربودند.

 حالا استقلالی‌ها هم مثل پرسپولیس فرصت خوبی برای انتقام خواهند داشت. البته آبی‌ها در دیدار رفت لیگ و سوپرجام توانستند نساجی را شکست دهند اما شاید پیروزی در جام‌حذفی، می‌تواند لذت انتقام از تیمی که ماجراجویی استقلال فرهاد را به لیگ محدود کرد، جذابیت متفاوتی داشته باشد.

گزارش از سورنا روانبخش

2509