تیم منتخب هفته بیست و هفتم؛ سیاره سرخ

تیم منتخب هفته بیست و هفتم؛ سیاره سرخ

پایگاه خبری فوتبالی- همه چیز هفته آنهم در فاصله تنها 3 گام تا پایان فصل به نام پرسپولیس، سند خورد.

به گزارش فوتبالی، آنها در دربی شماره 100 برنده شدند و سپس منتظر هدیه‌ای از اصفهان ماندند. درست مانند لیگ اول، ملوان بازهم به داد قرمزها رسید و با کشیدن ترمز سپاهان آنهم در نقش جهانِ زرد، سیاره جدیدی را در صدر جدول ساخت که قرمزِ قرمز بود. چنین نامعادله‌ای در قعر هم این هفته رقم خورد؛ مس کرمان در دربی «مس»ی باخت تا صنعت نفت با به 4میخ کشیدن نساجی، آماده گرفتن جشن بقا شود.

* پارسا جعفری

جای خالی حبیب فرعباسی اصلا حس نمی‌شود چراکه جانشین او هنوز دروازه‌اش باز نشده درحالیکه تقریبا 180 دقیقه در لیگ برتر بازی کرده. ذوب‌آهن در اراک نباخت چون دو سوپرواکنش جعفری در دقایق 75 و 84 آنها را در بازی نگه داشت.

ذخیره: تا قبل از زدن گل اول، صنعت نفت همه چیزش را مدیون فرزین گروسیان است که درون دروازه، دو واکنش طلایی در دقایق 22 و 36 داشت.

* رامین رضاییان

از هر ارسال او باید یک گل ثبت شود ولی سپاهان به دلیل حضور شهریار مغانلو هرگز این معادله را حل نمی‌کند. رضاییان برابر ملوان، پاس گل تیمش را داد و البته در تمام دقایق بازی، خط طولی را رفت و برگشت و ارسال کرد و خطر آفرید.

ذخیره: بعد از یک 45 دقیقه سخت، بالاخره دانیال اسماعیلی‌فر «لم» بازی برابر مهدی قایدی را فهمید و ستاره درخشان آبی‌ها را از جریان بازی محو کرد.

* امین حزباوی

یک گل دیگر از مدافع جوانی که در این یکی، دو ماه اخیر بار هجوم فولاد و تیم ملی جوانان را کشیده است. حزباوی بعد از اینکه مانع وارد دروازه شدن ضربه هم تیمی‌اش شد، تصمیم گرفت خودش کار را تمام کند و کرد: دومین گل 3 امتیازی او برای فولاد منصوریان.

ذخیره: ارسال‌های رضاییان یک دیوار بلند در دفاع ملوان داشت به نام علیرضا خوش‌کفا. او اما تصمیم گرفت جز دفاع، کار دیگری هم بکند که کرد: دادن پاس گل با سر.

* مرتضی پورعلی‌گنجی

در روزیکه ولسیانی مجبور شد با دستش توپ را دفع کند، بهترین پورعلی‌گنجی فصل را دیدیم. تنها پرسپولیسی‌ای که برابر نمایش مارادوناییِ قایدی، تسلیم نشد و سپس ضربه ایستگاهی او را هم در دیوار دفاعی با سرش، دفع کرد.

ذخیره: بزرگترین هدیه به علی نعمتی، مصدومیت یامگا بود و او نیز از این هدیه، استفاده کرد و سمت راست نیم‌بهای استقلال را به بند کشید.

* ابوالفضل رزاق‌پور

زیرنظر خمز، پیشرفت رزاق‌پور دیدنی است و دیدن دارد. او این هفته پاس تک گل تیمش را با یک ارسال زمینی دقیق داد و البته چند بار دیگر هم این کار را تکرار کرد. او در سمت چپ، بارها به جلو رفت و استحکام دفاعی پیکان را آسیب زد.

ذخیره: یک گل در هفته قبل و یک پاس گل در این هفته؛ امیر جعفری در سمت چپ خط دفاع گل‌گهر هر روز بیشتر از قبل خودش را اثبات می‌کند.

* محسن آذرباد

درخشان و در مقیاس لیگ برتر ایران کم‌نظیر. آذرباد به بهترین شکل ممکن، اصول جایگیری در نقاط کور خط دفاع حرف را بلد است. کاپیتان این هفته گل 3 امتیازی دربی «مس»ی را زد تا تیمش به یک برد مهم برسد.

ذخیره: نگین درخشان وسط زمین استقلال، روزبه چشمی است که به کمتر رقیب و حریفی باج می‌دهد. در دربی خبری از رفیعی نبود چون او در لایه‌های دفاعی چشمی گیر افتاده بود.

* محمد قنبری

در تیم هجومی تراکتور، به قدری ستاره هست که بالاخره یکی کار را برای خمز دربیاورد. در روز افول عجیب و غریب آلوز و واگنین و اسدی و نبودن عباس‌زاده، این بار قنبری به دادِ تیمش رسید، یک گل 3 امتیازی زد و البته نمایش خوبی داشت.

ذخیره: برای پخته شدن محمدحسین اسلامی باید بازهم صبر کرد ولی او هر هفته بیشتر پیشرفت می‌کند و یاد می‌گیرد فوتبال فقط فیزیک و عضله نیست و باید از مغز هم استفاده کرد.

* مهدی ترابی

یک لحظه غفلت از او، استقلال را در دربی به قعر جهنم فرستاد. پاسی که او به آل کثیر داد، کمر هر خط دفاعی را می‌شکند. حالا او سازنده هر 3 گل پرسپولیس در دربی است و در حال نزدیک شدن به رکورد رویایی ابراهیم آشتیانی در این بازی بزرگ.

ذخیره: پاس گل که احمد شریعت‌زاده به ریکانی داد از خود گل زیباتر بود. شریعت‌زاده حالا بهتر از همیشه نقش پاسور را برای تیمش ایفا می‌کند.

* طالب ریکانی

ستاره بی‌بدیل هفته‌ای که همه چیزش تحت‌الشعاع دربی بود؛ شماره 10 از آبادان. ریکانی برابر نساجی، کاری نبود که نکند. او 3 بار به تنهایی دروازه حقیقی را باز کرد که البته 2تایش پنالتی بود و خودش هم گیرنده یکی از آنها.

ذخیره: یک 45 دقیقه درخشان؛ کاری که مهدی قایدی در اواسط نیمه اول با مردان دفاعی پرسپولیس کرد بدون تردید به تاریخچه دربی سنجاق می‌شود؛ او همه را ردیف کرد و دریبل‌شان زد.

* سهیل فداکار

پنجمین گلش در این فصل را وارد دروازه سپاهان کرد ولی فداکار جز آن گل، واقعا مهره خطرناکی برای دروازه نیازمند بود. از همان دقیقه 7، مشخص شد که ملوان چقدر روی فداکار حساب می‌کند و او هم بالاخره دقیقه 85 زهرش را ریخت وقتی خودش را از همه جدا کرد و ضربه‌اش را زد.

ذخیره: یک نمایش استاندارد از آقای گل فصل قبل آنهم در فاصله 3 هفته تا پایان. گادوین منشا، سازنده گل مس رفسنجان بود و اگر دقت می‌کرد، نامش در بین گلزنان هم دیده می‌شد.

* عیسی آل کثیر

از روی نیمکت بلند شد، به زمین آمد و با زدن اولین گل فصلش، سرنوشت پرسپولیس و احتمالا لیگ 22 را تغییر داد. آل کثیر با پیراهن پرسپولیس فقط 8 گل در تاریخ لیگ برتر زده ولی 25 درصد این گلها در دربی، وارد دروازه استقلال شده است.

ذخیره: در ذهن کسی نیست آخرین بار کی حسن بیت‌سعید گل زده بود به همین دلیل هم او، زیباترین گل هفته را زد تا خبر بازگشتش را بدهد.

* تیم هفته: پرسپولیس

تیم سوم جدول در پایان هفته قبل، حالا صدرنشین است. آنها استقلالی را بردند که مدتها بود خواب و خوراک را از تیمهای لیگ گرفته بود. و این برد با کشیدن ترمز ماشین هجومی آبی‌ها همراه بود که 500 روز بی‌وقفه هر دروازه‌ای را فتح می‌کرد.

ذخیره: نمایشی معقول از ملوان برابر سپاهان دیدیم؛ آنها توپ را دادند ولی خوب دفاع کردند. به لاک دفاعی رفتند ولی با امتیاز به خانه برگشتند و تاریخ را بعد از دو دهه، تکرار کردند.

* سرمربی هفته: یحیی گل‌محمدی

تیمش دربی را در نیمه دوم برد. تیمش دربی را با گلی برد که زننده‌اش به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود. تیمش برابر رقیبی گل نخورد که تمام نیم‌فصل دوم هر دروازه‌ای باز کرده بود. و حالا او هیچ باختی در 10 دربی‌اش به عنوان سرمربی ندارد.

ذخیره: عملیات نجات و بقا نیاز به یک فرمانده ماهر دارد؛ کاری که عبدالله ویسی دارد با صنعت نفت انجام می‌دهد.

* بازیکن هفته: طالب ریکانی

نامش داشت از ذهن مردم آبادان می‌رفت ولی ریکانی بالاخره مصدومیت را دریبل زد، آماده شد و این آمادگی را با هت‌تریک برابر نساجی نشان داد. 3 گل او شاید تعیین‌کننده‌ترین اتفاق برای بقای صنعت نفت در لیگ برتر باشد.

ذخیره: یک اتفاق باعث شد پارسا جعفری به ترکیب اصلی ذوب‌آهن برسد ولی حالا او دارد کاری می‌کند که کنار گذاشتنش هر هفته سخت‌تر از قبل می‌شود.

6442