پرسپولیس دربی‌بازهای بیشتری دارد!

پرسپولیس دربی‌بازهای بیشتری دارد!

پایگاه خبری فوتبالی- نگاهی به بازیکنان پرسپولیس و استقلال در آستانه بازی دو تیم نشان می‌دهد که قرمزها دربی بازهای بیشتری دارند.

به گزارش فوتبالی، یحیی گل‌محمدی برای جدال فوق‌العاده مهم امروز، بازیکنان باتجربه زیادی دارد که هفت‌ نفر از آنها سابقه گلزنی در دربی را دارند.

آل کثیر و عبدی زهردار! 

در میان مهاجمان کنونی پرسپولیس مهدی عبدی و عیسی آل کثیر تنها بازیکنانی هستند که سابقه گلزنی در برابر استقلال را دارند. بازیکنانی که اتفاقاً در مسابقه هفته پیش پرسپولیس مقابل مس کرمان هم عملکرد خوبی داشتند.

مهدی عبدی بر روی تک گل دربی رفت لیگ نوزدهم نقش موثری داشت و باعث پیروزی تیمش در آن دربی به یاد ماندنی شد. گلی که که با بدشانسی به عنوان گل به خودی و به نام سیدحسین حسینی ثبت شد. البته عبدی در بازی رفت لیگ بیستم هم گلزنی کرد و این بار توانست بی‌حرف و حدیث با گلی زیبا دروازه استقلال را باز کند و بالاخره نام خود را در زمره گلزنان دربی پایتخت قرار دهد. در بازی برگشت دربی لیگ بیستم که اتفاقا نقش مهمی در تعیین قهرمان لیگ داشت، عیسی آل ‌کثیر دروازه رشید مظاهری را باز کرد تا باعث اولین شکست فرهاد مجیدی در دربی – در مقام سرمربی – شود.

با گل عالیشاه پیروز شدند با گل امیری متوقف!

وحید امیری و امید عالیشاه که احتمال بازی‌شان در دیدار امروز وجود دارد، دیگر پرسپولیسی‌هایی هستند که سابقه گلزنی به استقلال را دارند. 

عالیشاه در دربی رفت لیگ چهاردهم با گلزنی خود منجر به پیروز شدن تیم محبوبش شد. همچنین وحید امیری هم سابقه گل زدن در دربی را دارد؛ او گل دوم تیمش را به استقلال تحت هدایت محمود فکری زد.گلی که البته مهدی قایری در واپسین لحظات پاسخ آن را داد.

سروش رفیعی؛ گلزن بدشانس دربی!

یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان پرسپولیس در دربی‌های اخیر سروش رفیعی است؛ هافبکی که با بازی‌های مدرن و فوق العاده تاثیرگذار خود توانست خود را به اسکواد پرمهره این فصل یحیی گل‌محمدی تحمیل کند. سروش در دربی برگشت لیگ شانزدهم گل اول بازی را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد و در حالی که پرسپولیسی‌ها امیدوار به یک برد پرگل بودند، نهایتا این تیم علیرضا منصوریان بود که توانست با نتیجه 2-3 تیم برانکو ایوانکوویچ را شکست دهد.

مدافعان گلزن یحیی!

در تیم فعلی پرسپولیس مدافعان شاخص وجودی دارند که سابقه گلزنی در دربی پایتخت را دارند. علی نعمتی در دربی برگشت فصل پیش موفق به گلزنی شد اما رودی ژستد، گل او را پاسخ داد.

علاوه بر نعمتی، گولسیانی هم در شرایطی در دربی رفت موفق به دبل شد که پیش از این با پیراهن سپاهان هم به استقلال گل زده بود.

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی

۹۰۹۸