۲ دستیار خارجی و ۲ ایرانی در آستانه اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی

۲ دستیار خارجی و ۲ ایرانی در آستانه اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- امیر قلعه‌نویی از اضافه شدن 3 تا 4 دستیار جدید به کادر فنی تیم ملی خبر داد.

به گزارش فوتبالی، با انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، گمانه‌زنی‌ها در خصوص دستیارهای او آغاز شد.

فدراسیون فوتبال در آستانه اردوی فروردین ماه از 6 عضو جدید کادر فنی رونمایی کرد که شاخص‌ترین آن‌ها، رحمان رضایی بود. علیرغم حضور رضایی در اولین تمرین تیم ملی تحت نظر قلعه‌نویی، او به دلایلی که بهتر می دانید از تیم ملی کنار گذاشته شد و برای بازی کنیا، آندرانیک تیموریان کنار مربی سابقش روی نیمکت نشست.

چند روز بعد از پایان فیفادی نوروزی، شایعاتی در رسانه‌ها منتشر شد که مشکل رحمان رضایی برای حضور در تیم ملی بر طرف شده اما احسان اصولی، سخنگوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد در خدمت آقای رحمان رضایی نخواهیم بود!

از طرفی در حالی که دینکا آلین، مربی دروازه‌بان‌های تراکتور تنها دستیار خارجی قلعه‌نویی در اردوی اول بود، اسامی مربیان خارجی دیگری هم برای اضافه شدن به کادر تیم ملی به گوش رسید و حتی قلعه‌نویی در صحبت‌هایش این موضوع را تایید کرد. به نظر می‌رسد سرجیو کاستا و فیلیپ کوئلو دستیاران پرتغالی پائولو بنتو در کره‌جنوبی گزینه‌های اصلی فدراسیون فوتبال برای همراهی قلعه‌نویی هستند.

 همچنین شنیده می‌شود که شاید همکاری آلین با تیم ملی موقتی بوده و روی تاوارس مربی گلرها و همکار قلعه‌نویی در تراکتور، سپاهان و ذوب‌آهن می‌تواند دیگر دستیار خارجی قلعه نویی باشد.

حالا امیر قلعه‌نویی که شب گذشته (پنجشنبه) برای تماشای دیدار یادبود سیروس قایقران به انزلی سفر کرده بود، در خصوص فرآیند انتخاب دستیار گفته است: " از طرف فدراسیون برای 2 دستیار خارجی نامه داده‌ایم و 1 یا 2 دستیار ایرانی هم به کادر اضافه می‌شوند. توجه‌ ما به لژیونرهای سابق است تا در بحث مربیگری پشتوانه‌سازی کنیم."

با این تفاسیر، انتخاب بعدی قلعه‌نویی از میان مربیان ایرانی برای تکمیل کادرش، مثل رحمان رضایی و آندو تیموریان از بین لژیونرهای سابق به خصوص آن‌هایی خواهد بود که سابقه شاگردی‌اش را داشته باشند. باید دید در نهایت تیم ملی با چه ترکیب جدیدی روی نیمکت به پیشواز فیفادی خرداد ماه می‌رود؟

2509