پدیده منچستریونایتد با فرمول مسی به جام جهانی می‌رود؟

پدیده منچستریونایتد با فرمول مسی به جام جهانی می‌رود؟

پایگاه خبری فوتبالی - آلخاندرو گارناچو یکی از پدیده های منچستریونایتد بوده که مصدومیت در مقابل ساوتهمپتون روندش را متوقف کرده و در شش هفته اخیر از میادین دور بوده است.

به گزارش فوتبالی، گارناچو در حال ریکاوری از مصدومیتش است اما با این وجود در لیست تیم ملی آرژآنتین برای جام جهانی جوانان قرار گرفته است. فیفا تصمیم گرفت که برای ادای احترام به قهرمانی آرژانتین در قطر، مکان میزبانی جام جهانی زیر 20 سال را از اندونزی به آرژانتین تغییر بدهد. بدین ترتیب آرژانتین با وجود آن که سهمیه راهیابی به مسابقات را کسب نکرده بود، به عنوان میزبان در بازیها حضور خواهد داشت. خاویر ماسکرانو سرمربی تیم جوانان آرژآنتین به تازگی لیست اولیه تیمش برای مسابقات خردادماه را اعلام کرده است که آلخاندرو گارناچو ستاره منچستریونایتد هم در لیست حضور دارد اما مشکل این جاست که شیاطین سرخ با حضور بازیکن تیمشان در این مسابقات مخالف هستند.

در حقیقت بر اساس قوانین فیفا، فقط بازیکنان آرژانتینی موظف هستند که بازیکنان تیمشان را به اردو بفرستند و تیم های اروپایی می توانند مانع از حضور بازیکنان خود در اردو شوند. منچستریونایتد بازیهای حساسی در لیگ اروپا و لیگ انگلیس دارد و به همین خاطر شیاطین سرخ نمی خواهند به گارناچو اجازه بدهند که به تیم ماسکرانو ملحق شود.

در سال 2008 برای مسی در بارسلونا اتفاق مشابهی رخ داد. در ان زمان لئو در لیست آرژانتین برای مسابقات المپیک پکن قرار گرفته بود که بارسا در ابتدا مخالفت کرد اما وقتی که گواردیولا با چهره ناراحت لئو مواجه شد، خواسته این بازیکن را پذیرفت. آرژانتین در آن مسابقات به قهرمانی جام جهانی رسید. شاید گارناچو نیز بتواند با فرمولی مشابه، تن هاگ را راضی کند که  اجازه حضورش در اردوی آرژانتین را صادر کند.

4125