واکنش رئیس فراکسیون ورزش به استیضاح احتمالی سجادی

واکنش رئیس فراکسیون ورزش به استیضاح احتمالی سجادی

پایگاه خبری فوتبالی- محمدمهدی فروردین می‌گوید مجلس منتظر سلامتی وزیر است تا پس از آن وزیر پاسخگوی نمایندگان مردم در مجلس باشد.

به گزارش فوتبالی، اخبار و شایعات مختلفی در ماه های گذشته درباره استیضاح وزیر ورزش و جوانان مطرح شده است. حمید سجادی در دی ماه سال گذشته به مجلس رفت و دومین کارت زرد خود را هم از نمایندگان گرفت تا به استیضاح نزدیک‌تر شود. طبق قانون اساسی، هر وزیری که 3 کارت زرد از مجلس بگیرد، رای اعتماد او باطل شده و رئیس جمهور موظف است وزیر دیگری را به مجلس برای گرفتن رای اعتماد معرفی کند. البته پیش از معرفی رسمی وزیر، رییس جمهور یک سرپرست معرفی خواهد کرد.

پس از حادثه سقوط بالگردکه  برای سجادی و همراهانش رخ داد و وزیر ورزش را چند هفته‌ای به تخت بیمارستان فرستاد شنیده شده بود که سرپرست برای وزارت ورزش تعیین می‌شود که چنین اتفاقی نیفتاد. حتی دیروز هم خبری غیررسمی پخش شد که دولت قصد دارد، سجادی را به خاطر کسالت از وزارت ورزش و جوانان برکنار کند.

محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس دیروز در واکنش به استیضاح احتمالی حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: "عملکرد وزیر ورزش را نمی‌تواند در یکی دو روز بررسی کرد. بعد از سانحه‌ای که رخ داد وزیر ورزش شرایط جسمانی خوبی ندارد، اما پیش از این هم انتقادهایی به عملکرد او وارد بود. به هر حال تصمیمی که خود وزیر برای خودش گرفته که بحث استعفا مطرح است یا نه را من نمی‌دانم. در اینکه مجلس چه واکنشی نشان می‌دهد ما ابتدا منتظر سلامتی وزیر هستیم و سپس در مورد مسائل مربوط به ورزش از موضع نظارتی خود تلاش می‌کنیم که برای ورزش اتفاقات خوبی رخ دهد."

او ادامه داد: "ورزش یک حوزه گسترده است و پاسخگویی که تمام اقشار را وزیر ورزش باید در دستور کار خود قرار دهد. چون انتظارات بالا است و وزیر ورزش در نوک پیکان انتقادات قرار می‌گیرد. امیدوارم ابتدا وی سلامتی خود را به دست بیاورد و سپس بتواند پاسخگوی مردم باشد."

با این تفاسیر ممکن وزیر ورزش بار دیگر برای طرح پرسش به مجلس دعوت شود که اگر باز هم نتواند نمایندگان را راضی کند، سومین کارت زرد خود را دریافت کرده و به صورت خودکار از سمتش برکنار می‌شود.

2509