منصوریان: داوران باید باهوش‌تر باشند

منصوریان: داوران باید باهوش‌تر باشند

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی فولاد خوزستان گفت: گل دوم را به سبک بازی ایران و استرالیا زدیم.

به گزارش فوتبالی، علیرضا منصوریان پس از تساوی ۲ بر ۲ مقابل گل‌گهر، اظهار داشت: بازی بسیار باکیفیتی بود‌‌‌ از شروع آمدن من به فولاد‌‌؛ می‌توانند دوستان در برنامه‌های مختلف کیفیت بازی ما و گل‌گهر را به نمایش بگذارند.

وی افزود: تعداد ضرباتی که به توپ می‌زدیم، جایگیری‌ها و موقعیت‌هایی که با کار تاکتیکی درست می‌کردند، فوق العاده خوب بود. به خاطر تنش‌های ایجاد شده برخی مسائل هم طبیعی بود. به ۳ بازی قبلی که یک بار با آلومینیوم اراک و ۲ بار با فولاد به سیرجان آمدم پردازش نمی‌کنم زیرا دوستان هستند و صحبت می‌کنند‌. جریمه پولی ایرادی ندارد اما با محروم شدن، آدم تیمش را از دست می دهد. شخص داور وسط فوق‌العاده بود‌‌ حتی اگر ما می‌باختیم. گل دوم را به سبک ایران و استرالیا زدیم. زحمت کشیدیم و جان کندیم تا به گل رسیدیم. داور وسط و کل داوران خوب بودند.

سرمربی فولاد تاکید کرد: روی گل اول گل‌گهر آفساید گرفتن خیلی سخت است‌. ۲ بازیکن به عمق ما زدند و گرفتن آفساید خیلی سخت بود اما خودم دیدم در یک تا ۲ صحنه کمک داور سمت من، خیلی زیبا ادامه بازی داد‌. ما از روی خط نیمه ضدحمله خوردیم‌. به علی بای و تیمش خسته نباشید می‌گویم‌. محسن فروزان دوست من است و باهوش است‌‌. دروازه‌بانی است که یک قهرمانی برای تیم ما با همین سیستم آورده است‌. دست و پایش را باز می‌کند‌. در همان صحنه به کمک داور گفتیم دروازه‌بان ما بوده و می‌دانیم هنرش است اما داوران باید مقداری باهوش‌تر باشند. با این وجود کیفیت داوری فوق‌العاده بالا بود. ۷_۶ موقعیت‌ به آن‌ها و ۶_۵ فرصت به ما روی ادامه بازی و آوانتاژ  داد.

منصوریان ادامه داد: علی بای به خاطر فیزیکش روی ارتفاع مسلط بود‌. پنالتی خود را از دست دادیم. جدا از اینکه محسن جلو آمد و توپ را گرفت، مقداری بیشتر باید دقت می‌کردیم. فروزان پنالتی گیر قوی‌ای است‌. به خروجش اعتراض داریم اما جدا از این موضوع پنالتی‌های زیادی گرفته است‌. وقتی در استقلال بود مقابل ما از پادوانی پنالتی گرفت و در ادامه با ضربه سر گل زدیم‌. به بچه ها گفتم به فروزان باید در ارتفاع پنالتی بزنید زیرا در این حالت کارش سخت می‌شود‌. می‌توانستیم نتیجه را ۲ بر ۲ کنیم و روی بازی قطری به گل‌گهر مسلط شویم.

وی عنوان کرد: به بچه‌ها خسته نباشید گفته و روی تک تک آن‌ها را می‌بوسم. به نقطه‌ای می رسیم که یک خانواده می‌شویم و این اولین هدف من در کار مربیگری است. قبل از اینکه به ایده‌آل تاکتیکی برسیم باید به یک ایده آل روحی و روانی برسیم. گل‌گهر هم خیلی خوب بازی کرد. حتی اگر می‌باختیم این موضوع را در کنفرانس و رختکن می‌گفتم امسال و سال گذشته خیلی خوب و باکیفیت بازی می‌کند. به ویژه سال گذشته که همه بازی‌هایش قبل از ما برگزار می‌شد، همه بازی‌های این تیم را آنالیز می‌کردیم.

سرمربی فولاد گفت: فارغ از نتیجه ۲ تیم خیلی خوب خوب بازی کردند. بچه‌های ما در نیمه اول و دقایقی از نیمه دوم به حدی اصول تاکتیکی را خوب اجرا کردند که از بیرون لذت می‌بردم‌. تحت فشار گذاشتن گل‌گهر در سیرجان خیلی سخت است. در ارتفاع بالای ۲ هزار متر بازی کردیم و به تیم خودم و سعید الهویی خسته نباشید می‌گویم‌. این ۲ کادرفنی با هم خیلی دوست هستند. بیرون با هم نشست داریم و غذا می‌خوریم‌. بخشی از زندگی ما فوتبال است اما به عنوان حریف از بازی گل‌گهر لذت بردم و اگر باهوش بود، می توانست ما را ببرد. تمام فشار خود را گذاشتیم تا از سیرجان با یک امتیاز برویم. به هر ۲ تیم خسته نباشید می‌گویم و بچه‌های فولاد نیز جانفشان فوتبال بازی کردند. همه بسیار خوب بودند اما از تجربه اشکان دژاگه در دقایق آخر نهایت استفاده را بردیم.

منصوریان اضافه کرد: اشکان بازی را از حالت احساسی درآورد و خیلی زیبا به ما ریتم داد‌. او ۱۵ دقیقه بازی کرد اما اندازه ۹۵ دقیقه برای فولاد مثمرثمر بود. از همه بازیکنان راضی هستم‌ و امیدوارم ریکاوری خوبی داشته باشیم. هفته آینده با تیم منسجم نفت مسجد سلیمان بازی داریم که خیلی خطرناک است. تکلیفت با گل‌گهر معلوم است و حتما باید در سطحی بازی کنید که ۲ تیم پنجه در پنجه جلو بروند اما مسجد سلیمان می خواهد از ته جدول بکند و کار خیلی سخت است.

منصوریان در مورد افتادن کنت روی زمین و ارائه تاکتیک او به بازیکنان گفت: وقتی عقب بودیم این اتفاق افتاد چون بچه ها رفتند در قالب احساسات و می خواستیم تاکتیک هایی به آنها بگوییم. چون شاه مهره ما اشکان بود و گفتم عیبی ندارد وقت را بکشید یکی دو دقیقه اما این کار را که تمرینش را کردیم، انجام بدهیم. گل ها را با روش تمرینی زدیم و پنالتی را هم تمرینی گرفتیم. دوست داشتم توپ ساسان در گل برود چون خیلی تمرین کرده بودیم.

سرمربی فولاد در مورد غیبت عارف آقاسی گفت: اول یک نکته را یادآوری کنم فردا سالگرد یکی از بهترین هافبک های تاریخ مازندران، آقا نادر دست نشان است. به آقا رحیم برادرش تسلیت می گویم. در مورد عارف، استنباط ما این بود که او یک فضای ریکاوری ذهنی داشته باشد و تلنگری به خودش بزند. امروز هم شکل تیم جوری بود که شش هفت بازیکن جوان آوردیم. عارف استعداد باشگاه است و با توجه به اینکه قراردادش تمام شده هم سعی می کنیم او را حفظ کنیم اگر او و مدیر برنامه اش با باشگاه به توافق برسد. وقفه را ایجاد کردم که به خودش بیاید و یک ستون خوب برای تیم ما باشد. صد درصد در برنامه های ما جا دارد. خودم از آقای قلعه نویی خواستم او را دعوت کند به تیم ملی. مستلزم این است که به خودش بیاید.

منصوریان در پاسخ به آخرین سوال مبنی بر روند رو به رشد تیمش گفت: اول مسائل روحی روانی را جلو گذاشتیم. اعتماد بنفس در تیم ما از بین رفته بود و بازیکنان یک سقوط روحی داشتند. تمام روزهایی که وقت داشتیم کار تاکتیکی کردیم و به بازیکنان گفتیم که سطح بعضی از آنها از آسیا بالاتر است و پلکانی می رویم جلو و امیدواریم لیگ را با موفقیت تمام کنیم.

همچنین علیرضا ابراهیمی، مدیر رسانه ای فولاد در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: باید از طرف مجموعه باشگاه فولاد گلایه داشته باشم. درست است ما امروز مساوی کردیم،در دقایق پایانی گل زدیم، پنالتی‌مان را هم نزدیم‌ و دست خالی از سیرجان نمی‌رویم اما نمی‌دانیم این بدعت چیست این همه اشتباه می‌شود و داوری علیه فولاد بوده اما وقتی مربی ما حرف می‌زند، کمیته انضباطی منتظر است منصوریان صحبت کرد و N  میلیون تومان جریمه‌.

وی افزود: من با کادرفنی صحنه گل اول گل‌گهر را نگاه کردم. هرچند خیلی میلی‌متری و سخت است و باید VAR تشخیص بدهد اما پنالتی فولاد را نگاه کنید. محسن فروزان ۲ قدم جلو آمده اما همان کمک داوری که آفساید را نگرفته پنالتی هم تکرار نمی‌کند. ما دقیقه آخر گل زدیم اما اگر نمی‌زدیم، چه کسی جواب هوادار فولاد را می‌دهد‌. به این دلیل که هواداران ما مظلوم و محروم هستند باید هرجور شده حق‌شان را بخوریم؟ الان می‌خواهند محروم کنند اما ترجیح می‌دهیم عوامل فولاد را محروم کنند اما دست‌کم سرمربی ما را محروم نکنند تا به این شکل ضربه نخوریم.

مدیر رسانه‌ای فولاد تصریح کرد: نمی‌شود حالا که مساوی کرده‌ایم، حرفمان را نزنیم. ما یکی از باشگاه‌هایی هستیم که به همراه گل‌گهر،سپاهان و سایر تیم‌ها گفته‌ایم برای VAR بودجه می‌گذاریم‌. این سیستم را بیاورید زیرا گل اول گل‌گهر و پنالتی ما را VAR تشخیص می‌دهد. اگر منصوریان درمورد داوری صحبت کند، محرومش می‌کنند اما ترجیح می‌دهیم او را محروم نکنند اما راضی هستیم که ما را محروم کنند‌‌. به این دلیل که هم اینجا و هم بازی بعدی ضربه می‌خوریم. تنها حرف ما همین و از طرف مجموعه باشگاه بود‌. امیدوارم کمتر شود و هیچ تیمی ضربه نبیند‌. نمی‌گوییم به نفع ما سوت بزنند.

1470