حسین طیبی: فشار گذاشتن روی تیم جوان کار فوتسال را سخت می‌کند

حسین طیبی: فشار گذاشتن روی تیم جوان کار فوتسال را سخت می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی-کاپیتان تیم ملی فوتسال گفت: فشار گذاشتن روی این تیم جوان کار را سخت می کند.

به گزارش فوتبالی، حسین طیبی درمورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال در آستانه بازی با ازبکستان، اظهار داشت: ابتدا از رسانه‌ها بابت توجه به تیم ملی فوتسال تشکر می‌کنم‌. چند روزی است که به اردوی تیم ملی آمده‌ام‌‌. برای ۲ بازی دوستانه با ازبکستان آماده می‌شویم که تیم خیلی خوب و قدرتمندی است. در ماه های گذشته با بهترین تیم‌های دنیا بازی کرده است. فکر می‌کنم ۳ هفته قبل با برزیل بازی کرد. این مسابقه به تیم ما که واقعا جوان شده خیلی کمک می‌کند زیرا ازبکستان با تیم‌های بزرگ جهان بازی کرده است.

وی افزود: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم از تیم ملی فوتسال حمایت کنند. این بازیکنان جوان نیاز دارند با بازی کردن خودشان را نشان بدهند. فشار گذاشتن روی این تیم جوان، کار را سخت می‌کند.

کاپیتان تیم ملی فوتسال درباره شرایط فعلی خودش، گفت: خدا را شکر شرایط خوب است و تیم‌مان شرایط خوبی دارد. با بنفیکا در جام باشگاه‌های اروپا یک ماه دیگر بازی داریم. امیدوارم در این مسابقه برنده شویم و در فینال بازی کنم تا در نهایت به یکی از آرزوهایم که قهرمانی این مسابقات هست برسم. من چهارمی جام باشگاه‌ها و دو مقام سومی دارم‌. در لیگ اسپانیا نیز فقط یک امتیاز با بارسلونا صدرنشین بازی داریم. هفته قبل نیز بازی ما با این تیم چهار بر چهار شد. همیشه در این چند سال تلاش من این بوده نماینده خوب و شایسته‌ای برای فوتسال ایران باشم. امیدوارم بتوانیم با تیم پالما قهرمانی را تجربه کنیم.

طیبی درمورد اینکه آیا تیم جوان شده ایران می‌تواند موفقیتش در جام جهانی را تکرار کند، گفت: کار کردن با وحید شمسایی هم سخت است و هم خوب. سخت به این دلیل است که او با هیچ‌کس شوخی ندارد و با وجود دوست بودن بیرون از زمین با همه بازیکنان، خیلی جدی است. کار کردن در این شرایط خیلی سخت است زیرا برای سرمربی تیم ملی نظم و انضباط خیلی مهم است.

وی افزود: هیچ بازیکنی چه جوان و چه نمی تواند بگوید اردوی بعدی هستم و باید با تمام وجودش کار کند‌. از یک بعد دیگر خیلی او را دوست دارم. شمسایی بمب انگیزه است و این افتخار را داشتم که هم در عرصه باشگاهی و ملی کنارش بازی کردم. خیلی چیزها از او یاد گرفتم.

بازیکن تیم ملی فوتسال تاکید کرد: این شرایط برای بازیکنان جوان هم وجود دارد و همه آنها دوست دارند که با شمسایی کار کنند. خیلی‌ به آن‌ها کمک می‌کند. وقتی یک بازیکن سطح بالا، مربی می‌شود، بازیکن خیلی با او راحت است زیرا درک متقابلی از هم دارید. صحبت‌هایی که من با شمسایی می‌کنم شایا درکش برای مربیان قبلی‌ام که بازیکنی در این سطح نبودند تا حدی. درکش سخت بود.

طیبی ادامه داد: پتانسیل این را داریم که در جام جهانی موفق شویم ولی این اتفاق نیاز به یکسری ابزار دارد. این صحبت خیلی تکرار شده اما تیم ما واقعاً جوان و به هر تورنمنتی می‌رویم، باز هم جوان‌تر می‌شود. این جوانان فقط باید بازی کنند. باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. حتی به جز روزهای فیفادی. اسپانیا هم در فیفا همیشه بازی نمی‌کند. بلکه کمپ دارد و در کشورهای مختلف اردو برگزار می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما هم به اردوهای خارجی و بازی‌های خلرج از کشور نیاز داریم تا با برزیل، اسپانیا و پرتغال بازی کنیم. برگزاری این بازی‌ها شرایط سخت و امکانات زیادی می‌خواهد اما برای ایران که یکی از قدرت ‌های بزرگ فوتسال دنیا است و حرف اول را در آسیا می‌زند، شرایط مقداری آسان‌تر است.

کاپیتان تیم ملی افزود: از فدراسیون فوتبال خواهش میکنم‌ نگاهش به تیم ملی قوتبال ویژه‌تر شود. زیرا سال خیلی سختی داریم. جوانان ما باید تجربه کسب کنند و وقتی با تیم‌های بزرگ بازی کنیم شرایط بهتری پیدا می‌کنیم. صددرصد لیاقت رسیدن به فینال جام جهانی را داریم ولی باید ابزار آن فراهم شود. مهم‌ترین چیز بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ است. 

9098