مس کرمان یک – پرسپولیس سه/ پرسپولیس بی تلفات به دربی رسید/ لیزر هم مانع از باخت مس نشد

مس کرمان یک – پرسپولیس سه/ پرسپولیس بی تلفات به دربی رسید/ لیزر هم مانع از باخت مس نشد

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس با برد ارزشمند در کرمان به صدر جدول رده بندی رسید.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر، مس کرمان در ورزشگاه شهید باهنر میزبان پرسپولیس بود. هر دو تیم در این بازی عملکرد قابل قبولی داشتند و فرصت های زیادی به دست آوردند اما تجربه شاگردان گل‌محمدی بیشتر بود و توانستند با نتیجه سه بر یک پیروز میدان شوند. دو گل پرسپولیس در این بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و یک گل این تیم هم مردود اعلام شد. شاید اگر مسی‌ها که در نیمه دوم خیلی خوب کار کردند بیشتر قدر موقعیت‌های خود را می‌دانستند نتیجه به شکلی دیگر رقم می‌خورد.

با این نتیجه پرسپولیس 54 امتیازی شد تا به صورت موقتی و با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و استقلال در صدر جدول قرار گیرد.

در ادامه گزارش مهمترین اتفاقات و حواشی این بازی را مرور کنید..

داوران: کوپال ناظمی - مهدی عالیقدر - هادی طوسی - احمد محمدی

ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

ترکیب مس کرمان: آرمان شهداد نژاد،‌ میلاد خدایی، عارف رستمی، محمد قاسمی نژاد، جورج برایم کنده، علیرضا قادری، معین عباسیان، رونان کوک تونگییک، سید محمد ستاری، محمد امین کاظمیان و احمد نصیری.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی (سینا اسدبیگی 70)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (عیسی آل کثیر 83)، میلاد سرلک (کمال کامیابی‌نیا 1+90)، مهدی عبدی (پریرا 70)، وحید امیری، سعید صادقی (امید عالیشاه 83) و گئورگی گولسیانی.

کارت زرد: مرتضی پورعلی گنجی (64)

کارت قرمز: -

گل‌های بازی: سعید صادقی (22)، گولسیانی (26 و 85)، پورعلی گنجی (گل به خودی 63)

نیمه اول:

* به دلیل آبیاری زمین و مسائل مربوط به میزبانی، بازی با تاخیر 15 دقیقه‌ای آغاز شد.

دقیقه 3: در حالی که سروش رفیعی قصد داشت با پاس پشت مدافعان هم تیمی خود را در موقعیت تک به تک قرار دهد، مدافع مس اقدام به قطع توپ کرد و با توجه به اینکه شهدادنژاد جلو آمده بود چیزی نمانده بود با به ثمر رسیدن یک گل به خودی، پرسپولیس پیش بیفتد.

دقیقه 5: دانیال اسماعیلی فر وارد محوطه مس شد و توپ را به عبدی رساند اما ضربه مهدی عبدی پس از برخورد به پای بازیکن حریف راهی کرنر شد.

دقیقه 8: میلاد سرلک از جناح چپ وارد محوطه جریمه مس شد و قصد داشت از روی خط عرضی و زاویه بسته گلزنی کند اما توپ او در دو مرحله توسط شهدادنژاد مهار شد.

* آنطور که از تصاویر تلویزیونی مشخص است، ظاهرا هواداران کرمانی مانند دیدار هفته پیش تراکتور و سپاهان، با لیزر برای بازیکنان حریف ایجاد مزاحمت می‌کنند.

دقیقه 14: اآرمان شهدادنژاد روی یک شروع مجدد توپ را به جلوی محوطه پرسپولیس رساند و در ادامه امین کاظمیان با ضربه سر توپ را به عارف رستمی رساند و شوت این بازیکن که در موقعیت مناسبی قرار داشت توسط بیرانوند مهار شد.

(گل اول پرسپولیس) دقیقه 22: سانتر دانیال اسماعیلی‌فر از روی سر مدافعان مس عبور کرد و به سعید صادقی رسید. صادقی نیز با یک کنترل خوب توپ را روی پای راست خود آورد و با یک شوت دروازه مس کرمان را باز کرد.

گل اول پرسپولیس توسط سعید صادقی

دقیقه 25: مهدی عبدی که با فرار از بین مدافعان حریف در موقعیت تک به تک قرار گرفت، توسط شهدادنژاد متوقف شد که داور در این صحنه اعلام پنالتی کرد.

(گل دوم پرسپولیس) دقیقه 26: گئورگی گولسیانی پشت ضربه پنالتی ایستاد و بر خلاف جهت حرکت آرمان شهدادنژاد توپ را به سمت راست دروازه مس فرستاد و تیمش را به گل دوم رساند.

گل دوم پرسپولیس توسط گولسیانی

دقیقه 30: در حالی که مسی‌ها فرصت خلق موقعیت داشتند، شوت عارف رستمی از پشت محوطه پرسپولیس با اختلاف زیاد از دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 35: مهدی ترابی با فرار ناگهانی و روی یک پاس پشت مدافعان در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه نهایی او دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه 43: ضربه ایستگاهی معین عباسیان به شکلی خطرناک و با فاصله اندک از دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 45: سعید صادقی پس از ورود پا به توپ به درون محوطه مس با پاس رو به عقب مهدی عبدی را صاحب توپ کرد و در ادامه ضربه عبدی به تیر افقی دروازه برخورد کرد و راه به جایی نبرد.

* دو دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول لحاظ شد.

نیمه دوم

* به دلیل عدم حضور بازیکنان مس در زمین، نیمه دوم نیز مانند نیمه اول با تاخیر چند دقیقه‌ای آغاز شد.

دقیقه 46: مهدی عبدی بالاتر از دست‌های آرمان شهدادنژاد ضربه سر زد که به شکلی خطرناک راهی اوت شد. در این صحنه هر دو بازیکن مصدوم شدند.

دقیقه 51: شوت سعید صادقی از پشت محوطه جریمه پس از دفع ناقص توسط دروازه‌بان مس به کرنر رفت.

دقیقه 54: پس از آنکه ضربه ایستگاهی ترابی توسط شهدادنژاد به صورت ناقص دفع شد، بازیکنان پرسپولیس موفق به گلزنی شدند اما با اعلام آفساید داور در این صحنه، سومین گل قرمزهای تهرانی پذیرفته نشد.

(گل اول مس کرمان) دقیقه 63: روی پرتاب اوت بلند توسط امین کاظمیان، توپ پس از دو ضربه سر توسط بازیکنان دو تیم به بیرون محوطه رسید و با شلیک دیدنی مسی‌ها همراه شد.با این شوت توپ پس از برخورد با مرتضی پورعلی گنجی به اولین گل مس کرمان تبدیل شد.

گل به خودی پورعلی گنجی

دقیقه 66: ضربه ایستگاهی عارف رستمی به دیوار دفاعی پرسپولیس برخورد کرد و پس از آنکه درون محوطه جریمه مقابل پای دیگر بازیکن مس افتاد، چیزی نمانده بود کار به تساوی کشیده شود اما شوت مسی‌ها به تیر دروازه بیرانوند برخورد کرد و گل نشد.

دقیقه 69: ارسال از جناح راست دروازه پرسپولیس در مقابل دروازه به امین کاظمیان رسید و ضربه سر این بازیکن با اختلافی اندک راهی اوت شد.

دقیقه 72: ضربه ایستگاهی مهدی ترابی از زاویه نسبتا بسته در آستانه ورود مستقیم به دروازه مس بود اما تیر دروازه مانع این اتفاق شد. 

دقیقه 80: با پاس در عرض دیدنی از امین کاظمیان توپ به حسین دوست‌دار رسید اما ضربه این بازیکن دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 84: عیسی آل کثیر لحظاتی پس از ورود به زمین روی پاس در عمق وحید امیری وارد محوطه مس شد که با تکل رونان کوک همراه گردید. پس از آنکه آل کثیر در این صحنه روی زمین افتاد داور نقطه پنالتی را نشان داد.

(گل سوم پرسپولیس) دقیقه 85:دومین پنالتی گولسیانی در این بازی در حالی به گل تبدیل شد که شهدادنژاد به درستی جهت ضربه را تشخیص داد و توپ پس از برخورد به تیر دروازه از خط دروازه گذشت.

گل سوم پرسپولیس توسط گولسیانی

دقیقه 88: شوت خطرناک عیسی آل کثیر پس از سایش با تیر افقی دروازه راهی اوت شد.

* شش دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم در نظر گرفته شد.

دقیقه 6+90: فرصت خوبی نصیب پریرا شد اما این بازیکن نتوانست از آن استفاده لازم را ببرد و توپ را به بیرون زد.

دقیقه 7+90: شوت آل کثیر توسط شهدادنژاد دفع شد تا دروازه بان مس مانع از به ثمر رسیدن چهارمین گل پرسپولیس شود.

6442