چرا رودی گارسیا از سرمربیگری النصر، برکنار شد؟

چرا رودی گارسیا از سرمربیگری النصر، برکنار شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- برکناری گارسیا از سرمربیگری النصر، دلایل متعددی داشت.

به گزارش فوتبالی، تساوی اخیر النصر برابر الفیحا در لیگ عربستان و ۳ امتیازی شدن فاصله با الاتحاد در صدر جدول به مذاق مدیران و طرفداران النصر خوش نیامد و به نوعی شکست خفیف زردپوشان قلمداد شد.

 پس از این نتیجه بود که برخی از روزنامه های اسپانیا خبر برکناری قریب الوقوع "رودی گارسیا"  را منتشر کردند و حتی از پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی به "ژوزه مورینیو" خبر دادند.

در هر حال پیش از اعلام خبر رسمی برکناری رودی گارسیا، دو دیدگاه در بین اعضای هیات مدیره النصر وجود داشت.

دیدگاه اول این بود که باید گارسیا سریع برکنار شود. به ویژه که خبرارتباط سرد "کریستیانو رونالدو" با او حتی در رسانه های اروپایی هم بازتاب داشت. در عین حال طیف دیگری از اعضای هیات مدیره معتقد بودند که با توجه به بازی حساس ۲۹ فروردین با الهلال، برکناری گارسیا به سود النصر نیست و از سوی دیگر در شرایطی که فوتبال اروپا به انتهای فصل نزدیک می شود جذب مورینیو یا هر مربی دیگری به راحتی ممکن نیست و در صورت برکناری گارسیا باید مربی موقت تا انتهای فصل سکان هدایت طلایی پوشان را برعهده بگیرد و یا سرمربی تیم نوجوانان النصر که با این تیم به تازگی قهرمان لیگ عربستان شده است، به کار گرفته شود. 

در هرحال النصری ها او را برکنار کردند و نظر مخالفان گارسیا به موافقانش چربید.

درهرحال گارسیا تابستان گذشته به جای "میگل روسو"  مربی آرژانتینی با قراردادی دو ساله به النصر عربستان پیوست.  او در ۲۶ بازی که سرمربی النصر بود ۱۸ برد،  ۵ تساوی و ۳ باخت را کسب کرده بود و نتایج بدی هم نگرفته بود اما در نهایت برکنار شد تا عربها نشان دهند که در برایشان همچنان بر همان پاشنه می چرخد!

۱۹۷۹