نقطه اشتراک بردیف و خمز روی دو مدافع کناری تراکتور

نقطه اشتراک بردیف و خمز روی دو مدافع کناری تراکتور

پایگاه خبری فوتبالی - دو مدافع چپ و راست تراکتور در دوران پاکو خمز هم نیمکت‌نشین ماندند.

به گزارش فوتبالی، تراکتور ابتدای فصل در پی قطع همکاری با عبدالله ناصری و محمد مسلمی‌پور به سراغ خرید دو مدافع راست و چپ دیگر از لیگ برتر رفت.

خرید پوریا آریاکیا از آلومینیوم اراک درحالی شکل گرفت که این مدافع ۳۲ ساله یکی از بهترین‌های تیم سبزپوش اراکی در لیگ بیست‌ویکم بود. تی‌تی‌ها برای راضی کردن باشگاه آلومینیوم بحث معاوضه حسین پورحمیدی را پیش کشیدند و درنهایت تیم اراکی باتوجه به رضایت خودِ آریاکیا با جدایی وی موافقت کرد.

تراکتور برای پست دفاع راست اما سراغ یک بازیکن جوان‌تر رفت. سجاد دانایی مدافع ۲۷ ساله ذوب‌آهن چشم سرخ‌پوشان را گرفت تا جزو اولین خریدهای تراکتور در ابتدای فصل باشد.

اما شرایط برای آریاکیا و دانایی از ابتدای فصل تا به این لحظه اصلا مطابق میل پیش نرفته است. بازیکنانی که در دوران قربان بردیف هم چندان مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند، با تغییر سرمربی و حضور پاکو خمز هم، پشت خط دو مدافع مازندرانی تراکتور ماندند تا از الان بحث جدایی این دو تن در پایان فصل شنیده شود.

در رابطه با آریاکیا گفته می‌شود که پاکو به هیچ وجه نمی‌تواند قبول کند که مدافعی راست پا، دفاع چپ باشد! با اینکه خمز به این مدافع باتجربه مقابل استقلال در لیگ برتر و جام حذفی و حتی بازی مقابل پرسپولیس میدان داد ولی وی هیچ‌گاه گزینه اول سرمربی اسپانیایی برای بازی در دفاع چپ نبوده است. سرمربی تراکتور حتی در بازی‌هایی که از سیدابوالفضل رزاق‌پور استفاده نکرده، باز هم آریاکیا را بازی نداده تا مشخص شود وی گزینه مطلوب پاکو نیست. آریاکیا که در بازی برابر سپاهان و در دقیقه ۴+۹۰ به جای محمد قنبری به میدان آمد و لحظاتی به عنوان هافبک هم بازی کرد، در پایان فصل قراردادش به اتمام می‌رسد و با این منوال به نظر نمی‌رسد طرفین تمایلی به ادامه همکاری داشته باشند.

سجاد دانایی دیگر مدافع کناری تراکتور هم از ابتدای فصل نیمکت‌نشین محض محمد آقاجان‌پور بوده است. چه بردیف و چه خمز، مدافع بلندقامت مازندرانی را به عنوان اولویت اول خود در پست دفاع راست قرار دادند که آقاجان‌پور هم در کنار کارهای دفاعی با به ثمر رساندن دو گل مقابل فولاد و ملوان نشان داده این اعتماد بی‌راه نبوده است.

در رابطه با دانایی گفته می‌شد وی در نیم‌فصل از تراکتور جدا و راهی نفت مسجدسلیمان خواهد شد ولی عدم جذب بازیکن توسط باشگاه تراکتور وی را ماندگار کرد؛ موضوعی که سرمربی اسپانیایی شرط جدایی بازیکنان قرار داده بود. در هر حال بازیکن سابق ذوب‌آهن در طول دوران سرمربیگری خمز صرفا دو بازی برای تیمش به میدان رفته که در یکی از آن‌ها هم آقاجان‌پور محروم بوده و در صورت ادامه این روند تا پایان فصل، به نظر همکاری وی و تی‌تی‌ها هم یک ساله خواهد بود.

1997