افشای جملات جنجالی سرمربی پی‌اس‌جی علیه بازیکنان سیاه‌پوست و مسلمان

افشای جملات جنجالی سرمربی پی‌اس‌جی علیه بازیکنان سیاه‌پوست و مسلمان

پایگاه خبری فوتبالی - کریستوف گالتیه سرمربی پی اس جی به بیان کردن جملات نژادپرستانه در آگوست 2021 متهم شده است آن هم در حالی که در ان زمان تازه دو ماه بود که هدایت نیس را به عهده گرفته بود.

به گزارش فوتبالی، رومن مولینا خبرنگار فرانسوی مدعی شده است که ژولین فورنیه مدیر فوتبال سابق نیس، گالتیه را از طریق یک ایمیل به جملات نژادپرستانه و غیراخلاقی در دوران حضورش در نیس متهم کرده است. 

فورنیه در سپتامبر گذشته در مورد جدایی گالتیه از نیس گفته بود:" اگر دلیل واقعی درگیری هایم با گالتیه را بگویم، گالتیه هرگز نخواهد توانست در یک رختکن یا در کشور فرانسه یا در هیچ تیم اروپایی دیگری مربیگری کند. این مسئله به صورت غیرمستقیم به فوتبال ربط دارد اما به شدت من را ناراحت کرد."

رومن مولینا گزارش داده است که فورنیه در پایان فصل گذشته به مدیر نیس ایمیل می زند و از مکالمه اش با گالتیه در 9 آگوست 2021 شکایت می کند. در این ایمیل امده است:"کریستوف گالتیه در آن زمان وارد دفتر من شد، به پسرش دست دادم  (پسر گالتیه، وکیلش هم هست). پسرش گفت:"می توانی با پدرم صحبت کنی."بعد از آن پسرش رفت و از گالتیه پرسیدم که آیا جمله ای که از او شنیده ام، صحت دارد و گفت که همین طور است. او گفته بود که نمی توانیم این همه بازیکن سیاه پوست و مسلمان در تیم داشته باشیم. او از این که در تیم ما این قدر بازیکن تیره پوست وجود دارد، ناراحت بود."

در حقیقت گالتیه در صحبت هایش به مدیر فوتبال سابق نیس گفته بود که حضور بازیکنان تیره پوست باعث می شود که نیس، شباهتی با سبک و سیاق شهر نداشته باشد و نتواند محبوبیت هواداران را به دست بیاورد اما فورنیه در جواب به گالتیه گفته بود که بهتر است که روی مسائل ورزشی تمرکز کند و بی خیال چنین مسائلی شود. 

در پایان این ایمیل به جلسه عجیب دیگری میان فورنیه با "جان والوویچ گالتیه" پسرخوانده سرمربی کنونی پی اس جی اشاره شده است. فورنیه گفته است:" در این جلسه پسرخوانده گالتیه گفت که نصف تیمش جمعه شب ها به مسجد می روند و این مسئله نظم تیم را به هم ریخته است. به او گفتم که از حرفهایش عصبانی شده ام و بلافاصله باید دفترم را ترک کند."

4125