پاداش‌های ارزی برای فوتبالی‌ها دردسرساز شد!

پاداش‌های ارزی برای فوتبالی‌ها دردسرساز شد!

پایگاه خبری فوتبالی-  پرداخت پاداش ارزی به بازیکنان تیم ملی و اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال موجب شد تا پرونده حقوقی جدیدی علیه فدراسیون فوتبال در سازمان بازرسی تشکیل شود.

به گزارش فوتبالی،با مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال مقرر شده بود که بازیکنان تیم ملی به همراه اعضای هیات رییسه فدراسیون در صورت برتری و کسب تساوی در هر بازی در جام جهانی و حتی صعود به مراحل بالاتر پاداش‌های ویژه‌ای به صورت ارزی دریافت کنند.

هر چند فدراسیون فوتبال مدعی شد که اعضای هیات رییسه پس از ایراد سازمان بازرسی به این موضوع پاداش‌ها را برگرداندند اما سخنگوی قوه قضاییه در جلسه امروز خود اعلام کرد سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و پرونده جدیدی درباره آن علیه مدیران فدراسیون فوتبال تشکیل شده است.

ستایشی درباره پرداخت پاداش ارزی به بازیکنان و هیات رئیسه فوتبال بعد از جام جهانی و ورود سازمان بازرسی به این موضوع گفت: "سازمان بازرسی در راستای انجام وظابف قانونی خود در حوزه عملکرد حوزه مورد بحث و هزینه‌های جام جهانی قطر ورود کرده است و طی نامه هشداری به وزیر ورزش اعلام کرده است مسائل پاداش بازیکنان، کادر فنی و هیات رئیسه را توجه داده و در این باره توضیح خواسته است."

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه افزود: "طبق بخشنامه وزارت ورزش در 19 آبان 99 پرداخت هرگونه پاداش ارزی یا اهدای مسکوکات طلا و سکه به ورزشکاران و دست اندرکاران ممنوع است و پرداخت پاداش به صورت ارزی به ورزشکاران مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بخشنامه مذکور نیست، وزیر ورزش در این باره جوابیه‌ای را داده اند و در خصوص این موضوع پرونده‌ای در سازمان بازرسی کشور تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است. این فرایند با دقت، سرعت و ظرافت صورت می‌گیرد. هر نتیجه‌ای حاصل شد، اطلاع رسانی خواهیم کرد."

توضیح فوتبالی: اگر می‌خواهید بدانید پاداش ارزی ملی‌پوشان چقدر بوده باید بگوییم که بازیکنان تیم ملی بعد از برتری مقابل ولز در بازی دوم مرحله گروهی جام جهانی، نفری 15 هزار دلار دریافت کردند. از طرف دیگر خبرگزاری ایسنا در گزارشی به تاریخ 16 اسفند سال گذشته اعلام کرد که  ماجرا از این قرار است که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصوبه‌ای را در جلسات گذشته به تصویب رسانده که اگر تیم ملی در هر یک از بازی‌های خود در جام جهانی مقابل انگلیس، ولز یا آمریکا به پیروزی می‌رسید، به هر یک از اعضای هیات رئیسه به اندازه بازیکنان تیم ملی یعنی 20 هزار دلار پاداش پرداخت می‌شد. این مبلغ برای هر تساوی 7 هزار دلار تعیین شده بود.

7655