احتمال افزایش بازیکنان تیم ها در لیگ اردن

احتمال افزایش بازیکنان تیم ها در لیگ اردن

پایگاه خبری فوتبالی- برخی از باشگاههای حرفه ای فوتبال اردن از فدراسیون این کشور خواسته اند که در فصل آینده به جای ۲۵ بازیکن، نام ۳۰ بازیکن را در فهرست بازیکنان خود قراردهند.

به گزارش فوتبالی، بعد از تغییر تقویم برگزاری مسابقات لیگ اردن و تعطیلی هفت ماهه مسابقات لیگ این کشور، بحث افزایش بازیکنان می تواند معایب و مزایایی برای تیم ها به همراه داشته باشد.

افزایش فهرست بازیکنان در نگاه اول می تواند مثبت باشد چرا که به تیم ها اجازه می دهد که از بازیکنان بیشتری درمسابقات استفاده کنند و امکان بیشتری برای حضور بازیکنان جوان در ترکیب خود فراهم کنند اما نباید فراموش کرد که بسیاری از تیم ها به طور معمول با ۱۸ بازیکن فصل را پشت سر می گذارند و حضور ۳۰ بازیکن در فهرست، می تواند به معنای بازی نکردن ۱۲ بازیکن در مسابقات باشد که علیرغم حضور جوانان در کنار تیم و آشنایی بیشتر با فضای مسابقات حرفه ای اما از حیث دور بودن از مستطیل سبز می تواند برای آنها آسیب زا باشد. 

تصمیم احتمالی استفاده از ۳۰ بازیکن می تواند به سود باشگاههای مطرح اردن مانند الوحدات یا الفبصلی باشد. تیم هایی که به طور معمول در یک فصل در مسابقات بین المللی هم شرکت می کنند و می توانند مهره های کلیدی خود را از خطر خستگی وآسیب دیدگی نجات دهند. ضمن اینکه زمین های بازی و تمرین نه چندان با کیفیت در اردن، طی سال های اخیر مصدومیت بازیکنان را به ویژه از ناحیه رباط صلیبی تشدید کرده است. 

هر چند معدود باشگاههای ثروتمند فوتبال اردن مشکلی برای پرداخت به بازیکنان بیشتر ندارند اما تعداد زیادی از باشگاههای این کشور با مشکلات مالی مواجه هستند که افزایش تعداد بازیکنان ممکن است شرایط را برای آنها سخت تر کند.

فصل اخیر مسابقات لیگ باشگاههای اردن که با شرکت ۱۲ تیم برگزار شد، آبان ماه گذشته با قهرمانی الفیصلی به پایان رسید و قرار است مسابقات فصل آینده از اوائل خردادماه شروع شود. 

۱۹۷۹