گزارش ویژه/ بررسی آخرین وضعیت پرسپولیس و رادشوویچ: پرسپولیسی‌ها می‌گویند خیالشان راحت است!

گزارش ویژه/ بررسی آخرین وضعیت پرسپولیس و رادشوویچ: پرسپولیسی‌ها می‌گویند خیالشان راحت است!

پایگاه خبری فوتبالی- از دیروز که صحبتهای مهدی تاج درباره حذف قطعی استقلال و احتمال حذف پرسپولیس از آسیا مطرح شده است، ماجرای بدهی های باشگاه پرسپولیس و مالیات برانکو و بحث مالکیت مشترک با استقلال و ورزشگاه آزادی و بدهی به بازیکنان داخلی و خارجی و ... از سوی رسانه گمانه زنی شده است.

به گزارش فوتبالی، اینکه باشگاه پرسپولیس وضعیتی به مراتب بهتر از استقلال دارد، کاملا گزاره ای درست است اما صحبتهای مهدی تاج در ارومیه باعث شده تا بحث حذف پرسپولیس از آسیا مطرح شود. یکی از بدهی های باشگاه پرسپولیس، به رادوشوویچ است و حالا سوال این است که آیا پرونده بوژیدار رادوشوویچ و عدم پرداخت قسط دوم او از سوی باشگاه پرسپولیس موجب حذف قرمزها از لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد؟

روز گذشته مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال که برای برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال استان آذربایجان غربی راهی ارومیه شده بود درباره وضعیت حضور پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا صحبتهایی را مطرح کرد که بازتاب بسیار زیادی داشت. تاج در بخشی از صحبتهایش گفته بود که پرسپولیس به یک بازیکن 200 هزار دلار بدهکار است و در صورتی که این بدهی را تا چند روز آینده پرداخت نکند، احتمال حذف شاگردان یحیی گل‌محمدی از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

گفته می‌شود، بازیکن مربوطه کسی نیست جز بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان سابق پرسپولیس که با این باشگاه برای دریافت مطالباتش به صورت قسطی، به توافق رسیده است. خبرنگار فوتبالی برای پیگیری این موضوع سراغ حسین دوام معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس رفت که او حاضر به صحبت درباره این موضوع نشد اما  به نظر می رسد که مدیران پرسپولیس نگرانی از بابت این ماجرا ندارند.

بهتر است دوباره ماجرای توافق رادو با پرسپولیس را مرور کنیم. با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس در پاییز 1401 ملزم به پرداخت مطالبات رادوشویچ  شده بود، بر اساس ادعای باشگاه پرسپولیس، در روز برگزاری دادگاه رسیدگی به شکایت دروازه‌بان کروات از پرسپولیس، طرفین در دادگاه عالی ورزش با هم توافق کردند و نماینده باشگاه پرسپولیس(امیرعلی حسینی) توانست وکیل بوژیدار را راضی به امضای توافقنامه‌ای مشترک کند که به قرمزها مجوز پرداخت اقساطی در یک سال و 4 قسط در زمانبندی مشخص را می‌داد. بر اساس این توافقنامه، قرار شد رادو طلب خود را در یک قسط 250 هزار یورویی و سه قسط 200 هزار یورویی دریافت کند. پرسپولیس قسط اول را حتی زودتر از موعد مقرر از طریق یک صرافی در لندن به حساب رادو واریز کرد و بوژیدار هم دریافت مبلغ را به اطلاع  فیفا رساند.

با توجه به اینکه قسط دوم رادوشوویچ باید 26 فروردین به حساب این دروازه‌بان کروات واریز شد، روز گذشته شایعات زیادی پیرامون پرونده رادوشوویچ به وجود آمد و گفته شد که شاید این دروازه‌بان کروات، مانع حضور پرسپولیس در آسیا شود اما گویا خطری از جانب او قرمزها را تهدید نمی‌کند. باشگاه پرسپولیس مدعی شده است طبق مقررات صدور مجوز حرفه‌ای که به اطلاع باشگاه‌ها رسیده، باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای نباید پرونده باز داشته باشد و با توجه به توافق نماینده پرسپولیس با وکیل رادو، این پرونده در حال حاضر باز نیست و قرمزها در یک توافقنامه متعهد به پرداخت مطالبات بوژیدار به صورت قسطی هستند که قسط اول آن را به موقع پرداخت کردند و هنوز زمان پرداخت قسط دوم نرسیده است.

باشگاه پرسپولیس مدعی است با توجه به اینکه زمان مقرر شده از سوی ای اف سی برای بدهی‌های خارجی، به قسط دوم رادو و پرداخت آن ارتباط چندانی ندارد، در نتیجه این موضوع حتی در صورت عدم پرداخت به موقع تهدیدی برای مجوز حرفه‌ای قرمزها در پی نخواهد داشت و باشگاه پرسپولیس تنها باید توافقنامه‌ای که در آن متعهد به پرداخت مطالبات این دروازه‌بان کروات شده را در سامانه دریافت مجوز حرفه‌ای بارگذاری کند. با این حال اگر پرسپولیس در پرداخت هر کدام از اقساط پرونده رادو کوتاهی کند، 200 هزار یورو جریمه خواهد شد و به عبارتی باید یک قسط بیشتر بپردازد.

7655