تلاش ۴ بازیکن معمولی برای فیکس شدن در یک پست حساس

تلاش ۴ بازیکن معمولی برای فیکس شدن در یک پست حساس

پایگاه خبری فوتبالی-یکی از بزرگترین مشکلات پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی مربوط به خط حمله این تیم است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، پرسپولیس بعد از سال‌ها در تابستان موفق شد یک مهاجم باکیفیت خارجی را جذب کند. آمدن لوکادیا به جمع قرمزها نویدبخش روزهای خوبی را برای هواداران این تیم می داد و پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند تا با حضور این ستاره هلندی مشکلات خط حمله تیمشان به حداقل برسد. اتفاقی که رخ داد و لوکادیا خیلی زود به ستاره اول پرسپولیس تبدیل شد. لوکادیا در بازی‌هایی که برای پرسپولیس به میدان رفت، موفق شد ۶ گل بزند و هنوز هم او در لیگ برتر بهترین گلزن پرسپولیس به حساب می آید.

رفتن ناگهانی این بازیکن از پرسپولیس نه تنها شوک بزرگی به هواداران و کادرفنی این تیم وارد کرد، بلکه باعث شد پرسپولیس به شدت با ضعف در خط حمله مواجه شود. عبدی به شدت افت کرد و در کل این فصل تنها یک گل به ثمر رساند. پاکدل آنقدر ضعیف بود که یحیی عذرش را در نیم‌فصل خواست و او به تراکتور رفت. دیاباته هم آنقدر مصدوم شد که بیشتر از اینکه برای پرسپولیس به میدان برود، مجبور بود به درمان مصدومیت‌های سریالی‌اش بپردازد. 

در نیم فصل یحیی برای پر کردن جای خالی لوکادیا ، ابتدا به سراغ جذب مجدد آل کثیر رفت و این بازیکن دوباره با پرسپولیس قرارداد امضا کرد. همچنین لئاندرو پریرا برزیلی هم با مبلغی بالا به پرسپولیس پیوست تا مشکلات گلزنی این تیم بعد از رفتن لوکادیا برطرف شود. اتفاقی که تا این لحظه رخ نداده و پرسپولیس به لحاظ گلزنی در بین تیم‌های مدعی شرایط خوبی ندارد. ضعف پرسپولیس در خط حمله پابرجاست و جای خالی لوکادیا هم اصلا پر نشد.

محمد عمری پدیده این فصل پرسپولیس که با رفتن لوکادیا شکوفا شد و به ترکیب اصلی قرمزها رسید،آنقدر خوب کار کرد که جای خود را در ترکیب اصلی پرسپولیس تثبیت کرد و بعید است یحیی در بازی‌های حساس باقی مانده و به خصوص دربی پیش رو که به نوعی قهرمان لیگ را مشخص خواهد کرد،این ستاره ریزنقش را نیمکت نشین کند. با توجه به مدل بازی پرسپولیس و استفاده یحیی از سیستم ۲-۴-۴ یکی از بین پریرا، عبدی، آل کثیر و دیاباته می توانند در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار بگیرند و باید دید گل محمدی برای دربی که خیلی برای او تیمش مهم است، از کدام بازیکن در ترکیب ثابت بهره خواهد گرفت.

نکته جالب ماجرا اینجاست که وقتی به آمار ۴ مهاجم تخصصی پرسپولیس در بازی‌هایی که به میدان رفتند نگاه می کنیم ،متوجه می شویم که هیچکدام از آن‌ها برتری زیادی نسبت به سایرین ندارند و ما با ۴ مهاجم متوسط و معمولی طرف هستیم. حالا این مهاجمان کاملا معمولی برای فیکس شدن در یکی از مهم ترین بازی‌های فصل پرسپولیس که دیدار مقابل استقلال خواهد بود، تلاش می کنند و حال باید دید سرمربی سرخ‌پوشان در نهایت به کدام مهاجم تیمش اعتماد خواهد کرد.

۹۰۹۸