ادعای مدیر روابط عمومی پرسپولیس: بدهی مالیاتی برانکو، تعیین تکلیف شده است!

ادعای مدیر روابط عمومی پرسپولیس: بدهی مالیاتی برانکو، تعیین تکلیف شده است!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس مدعی است پرونده‌های مالیاتی مشکلی برای دریافت مجوز حرفه‌ای آنها ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که یکی از شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها، تعیین تکلیف پرونده‌های مالیاتی است و در این میان باشگاه‌های سرخابی در راس بدهکاران بزرگ اداره مالیات محسوب می‌شوند، طبق ادعای مدیرروابط عمومی باشگاه پرسپولیس، این باشگاه مشکلی بابت بدهی‌های مالیاتی خود ندارد.

یکی از موانعی که در فصل گذشته برای تیم‌های ایرانی در جهت دریافت مجوز حرفه‌ای ایجاد شده بود، وجود برخی مشکلات مالی و مالیاتی از گذشته برای سرخابی‌ها بود که تا موعد مقرر موفق به پرداخت بدهی مالیاتی خود نشده بودند.

 حالا مصطفی لشگری می‌گوید این مشکل از سوی قرمزها تعیین تکلیف شده و مشکلی از این بابت آنها را تهدید نخواهد کرد.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با تایید این موضوع که این باشگاه بدهی‌های مالیاتی خود را تعیین تکلیف کرده به خبرنگار فوتبالی گفت: " پیش از پایان سال 1401 جلساتی بین مدیرعامل باشگاه و مدیران اداره مالیات برگزار شد تا مالیات‌ها و جرایم مربوط به آن که از سال 90 تعیین تکلیف نشده بود، مشخص شود، در این بین بخشی از بدهی مالیاتی پرداخت شد، بخشی شامل بخشودگی جرایم شد و بخش دیگری از آن نیز قرار است طبق اقساطی که مشخص شده پرداخت شود."

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در واکنش به این سوال که آیا پرونده مالیاتی برانکو هم تعیین تکلیف شده است یا نه؟ اینگونه توضیح داد: " پرونده مالیاتی برانکو هم جزو همین پرونده‌هایی بود که در این بازه زمانی 10 ساله باز مانده بود که این موضوع هم تعیین تکلیف شد تا مشکلی از بابت بدهی‌های مالیاتی صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه را با مشکل مواجه نکند."

پیشتر قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی عنوان کرده بود: «حدود 198 میلیارد تومان باشگاه استقلال و حدود 193 میلیارد تومان باشگاه پرسپولیس مالیات قابل بخشش داشتند که می‌توانستند از طرق رسمی پیگیری کنند تا این مالیات بخشیده شود اما این کار را نکردند. مبلغ غیرقابل بخشش حدود 73 تا 75 میلیارد تومان برای استقلال است و برای پرسپولیس 123 میلیارد تومان است. بخش عمده مالیات قابل بخشش، بخشیده می‌شود اما نیاز به پیگیری دارد.»

طبق گفته قربان‌زاده، به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس این موضوع را از طریق بخش حقوقی خود و مذاکراتی که مدیرعامل این باشگاه با مدیران اداره مالیات انجام داده، پیگیری کرده تا نسبت به حل و فصل آن اقدام جدی کرده باشد اما باید دید ای اف سی این مورد را قبول خواهد کرد یا نه.

باشگاه پرسپولیس در حالی مدعی شده که پرونده مالیاتی برانکو را هم تعیین تکلیف کرده که پیش از این زمانی که این مربی کروات با پیشنهاد فدراسیون فوتبال برای تیم ملی فوتبال ایران مواجه شده بود یکی از دلایل عدم بازگشت به ایران را مشکل مالیاتی عنوان کرده بود که به زمان حضور او در باشگاه پرسپولیس مرتبط بود.

حال باید منتظر ماند و دید باشگاه پرسپولیس سند قابل قبولی برای پرداخت و یا تعیین تکلیف پرونده‌های مالیاتی خود ارائه خواهد کرد یا نه.

البته اگر کمیته بدوی صدور مجوز تایید کند که پرسپولیس مشکل مالیاتی ندارد، مشکلی برای پرسپولیس به وجود نمی آید. 

درباره استقلال هم این ماجرا به نحو دیگری درباره بدهی های مالیاتی و غیرمالیاتی صدق می کند. 

در واقع مشکل اصلی این است که اگر کمیته بدوی صدور مجوز، خلاف واقع به ای اف سی گزارش کند این بار ممکن است فدراسیون فوتبال ایران هم علاوه بر کمیته صدور مجوز، تعلیق شود!

7655