واکنش ستاره کره‌ای تاتنهام به زدن رکورد 100 گل در لیگ برتر

واکنش ستاره کره‌ای تاتنهام به زدن رکورد 100 گل در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی - سون هیونگ مین در بازی امروز مقابل برایتون توانست به رکورد 100 گل زده در لیگ برتر برسد.

به گزارش فوتبالی، روز شنبه از هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس، تیم‌های تاتنهام و برایتون در استادیوم خانگی تاتنهام هاتسپر مقابل هم صف آرایی کردند که در نهایت تیم شمال لندنی با گل‌های سون و هری کین به پیروزی دو بر یک دست یافت. سون هیونگ مین مهاجم کره‌ای، با گلی که امروز به ثمر رساند، به اولین بازیکن آسیایی تاریخ تبدیل شد که توانسته 100 گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر برساند. 

به نقل از سایت گل، سون بعد از رکوردزنی‌اش به خبرنگاران گفت: "امیدوارم تمام بازیکنان آسیایی، مخصوصاً بازیکنان کره جنوبی، به این دستاورد نگاه کنند و به خودشان ایمان بیاورند که می توانند چنین کاری انجام دهند. این نکته مثبتی برای آسیا بود و من مسئولیت بزرگی را برعهده گرفته‌ام تا الگو و سرمشق خوبی برای بازیکنان جوان باشم. می خواهم آن‌ها نیز باور کنند که یک بازیکن آسیایی نیز می تواند کارهای بزرگی در لیگ برتر انگلیس انجام دهد."

سون در سال 2015 از بایر لورکوزن به تاتنهام پیوست و توانسته کارهای فوق العاده‌ای در این تیم لندنی انجام دهد. او در فصل 2019-20 جایزه پوشکاش را به خاطر گلش به برنلی به دست آورد و در فصل 2021-22، کفش طلا را مشترکاً با محمد صلاح کسب کرد.

4416