مهم‌ترین مانع پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای مشخص شد

مهم‌ترین مانع پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل پرسپولیس آخرین وضعیت فرآیند دریافت مجوز حرفه‌ای این باشگاه را گزارش داد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که استقلال نتوانست تا موعد مقرر پرونده‌های باز مالی خود را ببندد، پرسپولیس در راضی کردن طلبکارهایش موفق ظاهر شد. آن‌ها پرونده‌های قدیمی را بستند و بر سر قسط‌بندیِ طلب 900 هزار یورویی با رادوشوویچ به توافق رسیدند. 

پرسپولیسی‌ها نایب قهرمان فصل قبل هستند که حالا در صورت حذف استقلال، سهمیه مستقیم ایران در لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب خواهند کرد. به نظر می‌رسد قرمزها مشکلی برای دریافت مجوز حرفه‌ای نداشته باشند؛ چرا که با حذف استقلال مشکل مالکیت یکسان با تیمی دیگر در یک تورنمنت هم برای آن‌ها از بین خواهد رفت.

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس با ارتباطی تلفنی روی آنتن شب‌های فوتبالی آمد و درباره روند دریافت مجوز حرفه‌ای این باشگاه توضیح داد. آنطور که درویش می‌گوید، قرمزها با تشکیل کارگروه حرفه‌ای‌سازی توانسته مدارک مختلف ورزشی، مالی و موارد دیگر مورد نیاز را تکمیل و در سامانه پرو لایسنس AFC بارگذاری کنند.

او با این حال معتقد است مهم‌ترین مانع پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای، بحث سخت‌افزاری است. پیش‌تر هم شنیده می‌شد که ناظرین کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادات جدی به ورزشگاه آزادی گرفته‌اند و سرخابی‌ها برای اعلام این ورزشگاه به عنوان میزبان‌شان در لیگ قهرمانان با مشکل روبرو خواهند شد.

حتی شایعاتی به گوش رسید که ممکن است پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد از رقبای آسیایی میزبانی کند؛ خبری که از سوی روابط عمومی باشگاه تکذیب شد و به جای آن نام ورزشگاه دستگردی روی خروجی رسانه‌ها آمد.

درویش اما با بیان اینکه فکر نمی‌کند ورزشگاه دستگردی شرایط میزبانی داشته باشد و از مسابقات داخلی هم میزبانی نکرده، اضافه کرد که ورزشگاه‌های خوبی در اهواز، تبریز، اصفهان و حتی کرمان داریم. 

ورزشگاههایی که اگر مشکل آزادی بر طرف نشود، احتمالاً گزینه جانشینی پرسپولیسی‌ها خواهند بود. باید دید در نهایت فرآیند بازسازی این ورزشگاه قدیمی در ماه‌های باقی مانده تا فصل جدید لیگ قهرمانان چگونه پیش خواهد رفت و آیا پرسپولیس می‌تواند در تهران مسابقات آسیایی خود را میزبانی کند یا نه.

2509