تیم ملی عمان و چالش بازیهای تدارکاتی

تیم ملی عمان و چالش بازیهای تدارکاتی

پایگاه خبری فوتبالی- انتخاب حریفان تدارکاتی برای حضور قوی تر در مسابقات انتخابی جام جهانی و جام ملتهای آسیا، دو نوع دیدگاه متفاوت را در بین کارشناسان فوتبال عمان بوجود آورده است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی عمان در مقطع اخیر بازی های ملی تنها یک مسابقه دوستانه برابر لبنان انجام داد و این تیم را ۲ بر صفر شکست داد.

عمان از ماه دسامبر گذشته ۸ بازی انجام داده است که شامل دو بازی دوستانه با سوریه، پنج بازی در جام خلیج فارس و یک بازی تدارکاتی با لبنان بوده است که در مجموع ۱۲ امتیاز را برای این تیم در رده بندی فیفا به ارمغان آورده است.

با توجه به اینکه با نتایج کسب شده رتبه نهم عمان در بین تیم های آسیایی تثبیت شده است، برخی از کارشناسان فوتبال این کشور انتخاب حریفان تدارکاتی را برای ترسیم مسیر آسان تر صعود به جمع ۱۸ تیم برتر مرحله سوم انتخابی جام جهانی، تدبیری هوشمندانه از سوی "برانکو ایوانکوویچ"  سرمربی کروات این تیم قلمداد می کنند.

در همین حال طیف دیگری از کارشناسان فوتبال عمان اعتقاد دارند که "قرمزها" اگر سودای اولین صعود به جام جهانی را در سر دارند و به فکر موفقیت در جام ملتهای آسیا هستند باید با تیم های قوی تری روبرو شوند تا نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسند.

عمان در قرعه کشی دوره آینده مسابقات جام ملتهای آسیا در سید ۲ کنار تیم های عراق،  امارات،  سوریه،  ویتنام و چین حضور خواهد داشت.

۱۹۷۹