تراکتور - سپاهان؛ صدرنشینی در گرو رسیدن به عدد شش!

تراکتور - سپاهان؛ صدرنشینی در گرو رسیدن به عدد شش!

پایگاه خبری فوتبالی - سپاهان در ۵ بازی اخیر خود مقابل تراکتور شکستی را تجربه نکرده است.

به گزارش فوتبالی، تراکتور در حساس‌ترین بازی هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر٬ امشب میزبان سپاهان خواهد بود.

شاگردان خمز درحالی باید به مصاف صدرنشین لیگ برتر بروند که در ۵ بازی اخیر خود برابر این تیم، در کسب پیروزی ناکام بوده‌اند و آخرین برد تراکتور به لیگ نوزدهم برمی‌گردد؛ جایی که تی‌تی‌ها با هدایت ساکت الهامی با نتیجه دو بر یک  تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی را شکست دادند.

از آن بازی که در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۹ برگزار شد، تراکتور دیگر سپاهان را نبرده تا پاکو خمز در این دیدار هم به‌نوعی محکوم به طلسم‌شکنی برای تیمش باشد.

اما دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۲۹ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم‌ طلایی‌‌پوشان در پیروزی دو برابر حریف سرخ خود بوده است. آمار ۱۴ برد برای اصفهانی‌ها، ۸ تساوی و ۷ برد برای سرخ‌پوشان در تاریخ رویارویی دو تیم در لیگ برتر ثبت شده تا مشخص شود زردپوشان دیار زاینده‌رود دست بالاتری از حیث نتیجه‌گیری مقابل رقیب سرخ خود داشته‌اند.

اما از آن‌جایی که بازی در تبریز برگزار خواهد شد، شاید مرور نتایج دو تیم در این شهر خالی از لطف نباشد. از ۱۴ بازی برگزار شده به میزبانی پرشورها، سهم سپاهان ۵ پیروزی بوده و تراکتور ۴ بار برنده شده تا اصفهانی‌ها در تبریز هم نتایج بهتری گرفته باشند.

هم‌چنین دو تیم بازیکنان مشترکی هم در بین نفرات کنونی خود دارند که البته برخلاف سال‌های قبل تعدادشان چندان زیاد نیست. در تیم میزبان مهدی کیانی کاپیتان تراکتور مقطعی در سپاهان توپ زده و چند باری هم بازوبند کاپیتانی این تیم را هم بر بازو بسته است. شاهین ثاقبی هافبک نیمکت‌نشین تراکتور هم یک نیم‌فصل ناموفق در سپاهان را تجربه کرده و رضا اسدی گلزن این‌روزهای تراکتور در ابتدای فوتبال خود عضوی از طلایی‌پوشان بوده است.

در جمع تیم میهمان اما صرفا یک بازیکن سابقه تراکتوری دارد. فرشاد احمدزاده وینگر ۳۰ ساله سپاهان دو فصل سربازی خود را در تبریز گذرانده و در این تیم چهره شد. هم‌چنین میگوئل تکسیرا دستیار پرتغالی مورایس هم دورانی کمک امیر قلعه‌نویی در تراکتور بود که با این سرمربی به اصفهان کوچ کرد و در این شهر تا به امروز ماندگار شده است.

1997