گزارش ویژه/ ده نکته از مس - پرسپولیس در رفسنجان؛ قرمز در کورس ماندنی است

گزارش ویژه/ ده نکته از مس - پرسپولیس در رفسنجان؛ قرمز در کورس ماندنی است

پایگاه خبری فوتبالی- یک: این یک حقیقت انکارناپذیر است که استقلال و پرسپولیس بعد از باخت تیمهای خطرناک تری هستند تا در شرایط نرمال. پرسپولیس بعد از باخت تلخ آخر سال مقابل سپاهان دچار افت روحی شد اما برای اینکه کورس قهرمانی را از دست ندهد و فاصله اش با سپاهان و استقلال بیشتر نشود محکوم به برد مس بود.

دو: سرنوشت جدال بهترین خط دفاعیهای لیگ مثل بازی رفت با یک پنالتی مشخص شد. متهم شماره یک این پنالتی ها کسی نبود جز رامتین سلیمان زاده که شب کابوس واری را گذراند. منتها با این تفاوت که پنالتی بازی رفت را همه به راحتی پذیرفتند ولی پنالتی بازی برگشت تا دلتان بخواهد حرف و حدیث داشت. البته تصاویر نشان می داد که خارج از محوطه خطا انجام شده است اما کمک داور داخل دید و با همراهی عرب براقی، خطا را به داخل محوطه بردند!

سه: بازگشت سروش رفیعی و مهدی عبدی نکته مهم ترکیب پرسپولیس بود که یحیی با انتخاب آنها این پیغام را به تیمش داد که قرار است در رفسنجان هجومی بازی کنیم. همه چیز هم تا گل اول خوب پیش رفت ولی بعد از آن جریان بازی به کل تغییر کرد.

چهار: سیر پیشرفت مس رفسنجان در سه فصل اخیر خیره کننده بوده، آنها الگوی باشگاهداری منظم در سطح لیگ ایران بودند. امکانات مجموعه مس به نسبت سایر تیمها عالی است. در رفسنجان تا پارسال دغدغه اصلی بازیکن و مربی فقط فوتبال بود نه مسایل جانبی اما با تغییر مدیریت اتفاقات دیگری در مجموعه مس افتاده که نشان می دهد ممکن است امسال، سال آخر حضور ربیعی در رفسنجان باشد.

پنج: لیگ در نقطه جوش خود قرار دارد و شاید سرنوشت جام را یک سوت اشتباه تعیین کند. چاره چیست؟ هیچ! تا زمانی که وی ای آر نباشد اشتباهات داوری را گریزی نیست. اگر خوش بین باشیم ابدا به عمدی بودن اشتباهات داوری در لیگ برتر اعتقاد نداریم ولی شدیدا این اعتقاد وجود دارد که بعضی داوران حتی قوانین را بلد نیستند! البته چینش کمیته داوران هم مهم است. عرب براقی داوری است که انتخابش برای بازیهای استقلال و پرسپولیس، مساله ساز بوده اما خداداد افشاریان همچنان بدون توجه به ماجراها و حاشیه های گذشته عرب براقی، او را برای بازیهای استقلال و پرسپولیس، انتخاب می کند!

شش: هر چقدر در استقلال یامگا راحت پنالتی می زند این راحتی در پرسپولیس برای گولسیانی است. انگار خونسردی وجه مشترک خارجیهای دو تیم است.

هفت: محمد عمری مهمترین کشف یحیی در سه سال اخیر است. بازیکنی که محصول آکادمی پرسپولیس است و روز به روز به بازیکن بهتری تبدیل می شود. عمری حرکات اضافه در زمین ندارد و بیرون از زمین هم بی حاشیه نشان داده است.

هشت: به محمدربیعی حق می دهیم خون خونش را بخورد. تیم او واقعا در لیگ امسال از داوری آسیب دیده. به حرف راحت است اما بهتر است ذهن خودش را از این مسایل خالی کند و اتفاقات بازی را فراموش کند. تیم او یکی از تیمهای تعیین کننده قهرمان لیگ است، هم با سپاهان بازی دارد و هم با استقلال.

نه: پرسپولیس از نظر فنی به نسبت ابتدای فصل کمی افت کرده اما هنوز شانس برای قهرمانی دارد. فوتبالی که سپاهان و استقلال ارائه می دهند به مراتب از پرسپولیس کیفیت بهتری دارد اما با همه اینها هنوز چیزی را نمی توان با قاطعیت پیش بینی کرد و هر لحظه ممکن است ورق برگردد. آنها محکومند هر شش بازی باقیمانده را ببرند، واقعا شرایط جدول جوری نیست که پرسپولیس فرصت امتیاز از دست دادن داشته باشد. البته پرسپولیس دو بازی سخت با استقلال و گل گهر هم دارد. 

ده: شاید این نکته برای کسی خیلی مهم نباشد، اما در مثلث قهرمانی تیمی که بازی اش زودتر انجام می شود استرس کمتری خواهد داشت. دیشب به مراتب استرس استقلال و سپاهان به نسبت پرسپولیس کمتر بود و راحت بازیهای خود را بردند. پرسپولیس قبل از دربی دو بازی نسبتا راحت مقابل ملوان و مس کرمان دارد که می تواند به شش امتیاز آن امیدوار باشد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی