اولونگا در یکقدمی عمر السوما/ گربه‌سیاهِ جدید فوتبال ایران یک کنیایی است!

اولونگا در یکقدمی عمر السوما/ گربه‌سیاهِ جدید فوتبال ایران یک کنیایی است!

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره کنیایی الدحیل با گلزنی مقابل تیم ملی، آمار باورنکردنی‌اش مقابل تیم‌های ایرانی را افزایش داد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی اگر چه در دومین دیدار دوستانه خود در فروردین ماه موفق به پیروزی شد اما کنیا گل نخست بازی را زد و شاگردان قلعه‌نویی را به دردسر انداخت. مایکل اولونگا که به واسطه حضورش در الدحیل چهره شناخته‌شده‌ای برای ایرانی‌ها است، این گل را با فرصت‌طلبی روی اشتباه سهرابیان به تور دروازه ایران فرستاد.

اولونگا آمار بی‌نظیری در مصاف با تیم‌های ایرانی به ثبت رسانده؛ او با احتساب دیدار امشب، 5 بازی مقابل تیم‌های ایرانی قرار گرفته که 9 بار موفق به گلزنی شده‌ است. یعنی میانگینی نزدیک به 2 گل هر مسابقه که باورش سخت است. این ستاره کنیایی در دو فصل پیاپی لیگ قهرمانان آسیا 5 گل به استقلال و 3 گل به سپاهان زد. تا حدی که می‌شود آقای گلی‌اش در ACL 2021 را پای گل‌هایش به استقلال نوشت!

در میان مهاجمان خارجی تنها عمر السوما، ستاره سوریه با 12 گل زده، برابر تیم‌های ایرانی آمار بهتری را ثبت کرده است. البته سوما به مراتب مصاف‌های بیشتری با باشگاه‌ها و تیم ملی ایران داشته و قطعا اولونگا فرصت بسیاری برای پیشی‌گرفتن از او در اختیار خواهد داشت. او با گلی که امشب به ثمر رساند، از عبدالرزاق حمدالله مراکشی که 8 بار دروازه تیم‌های ایرانی را گشوده گذر کرد. 

هر چند بعید است اولونگا فرصت زیادی به همراه کنیا برای تقابل دوباره در فوتبال ملی برابر ایران داشته باشد اما در صورت تداوم حضورش در الدحیل،احتمالاًا فصل آینده بار دیگر با یکی از نمایندگان ایران روبرو شود. او نشان داده راه گلزنی به تیم‌های ایرانی را خوب بلد است و باید دید این مهاجم 28 ساله آمارش را تا چه عددی بالا می‌برد؟

2509